http://www.transporttm.pl/news/265/16/Lotniskowy-olbrzym-z-silnikami-Scania

Lotniskowy olbrzym z silnikami Scania

29-03-2017
Scania dostarcza silniki do nowoczesnego lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego Striker 8x8. Potężny ośmiokołowiec produkcji Oshkosh Corporation może pomieścić 17 000 l wody. Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu. Oshkosh jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych.

Firma dostarcza też pojazdy budowalne, komunalne i podnośniki, w tym roku świętuje 100-lecie działalności. „Produkujemy naprawdę ciężki sprzęt. Sami zajmujemy się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą naszych rozwiązań” – komentuje Jeff Resch, wiceprezes i dyrektor generalny Oshkosh Airport Products, oddziału firmy zajmującego się pojazdami pożarniczymi i ratowniczymi.

Nowy Striker 8x8 to nowoczesny samochód typu ARFF (Aircraft Rescue and Firefighting – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy). „To nie pierwszy pojazd w konfiguracji 8x8 w ofercie Oshkosh. Jednak w naszej ocenie nowy Striker jest najbardziej skutecznym pojazdem dla ratownictwa lotniskowego, jaki dotąd powstał. Może poruszać się w trudnym terenie, ma napęd wszystkich kół i olbrzymi zbiornik wody.”– mówi Resch. Inżynierowie Scania współpracowali z kolegami z Oshoksh od wczesnej fazy projektu. Pojazd został wyposażony w dwa 16-litrowe silniki Scania V8, zgodne z normą emisji spalin Tier 4 final. Każdy z nich osiąga moc 770 KM. Nowy pojazd 8x8 będzie sprzedawany głównie w Chinach i na Bliskim Wschodzie. „Współpraca układa się doskonale. Scania dostarcza produkty i usługi o jakości, która nie ma sobie równych” – dodaje Resch.

Silniki Scania są wykorzystywane również w pojazdach Striker 6x6 i 4x4 oraz w pługach śnieżnych, betonomieszarkach i śmieciarkach firmy Oshkosh. W ofercie Oshkosh Airport Products znajdują się też odśnieżarki wirnikowe. Jedna z najnowszych, o wydajności odśnieżania 3000 t/h, wyposażona w pojedynczy silnik, jest bardziej zwrotna, tańsza i wygodniejsza w obsłudze niż warianty dwusilnikowe. „Tak jak w przypadku 8x8 postanowiliśmy opracować zupełnie nowy produkt. Zadaliśmy sobie wtedy pytanie: jaki silnik będzie dla niego najodpowiedniejszy? – wyjaśnia Resch. Projektanci Oshkosh bez wahania wskazali silnik Scania. Napędzane nim odśnieżarki wirnikowe są używane przez Metropolitan Airports Commission, operatora lotniska w Minneapolis w znanej z mroźnych zim Minnesocie, gdzie opady śniegu sięgają 115 cm rocznie.

Pojazdy lotniskowe Oshkosh są wykorzystywane na całym świecie, a ich wyposażenie jest dobierane wg indywidualnych potrzeb użytkowników. W ofercie firmy jest m.in. wysięgnik z działkiem wodnym, który może swobodnie poruszać się wokół samolotu, a także przebić kadłub, by rozprowadzić wewnątrz środek gaśniczy. Pojazdy te sprawdzają się także poza lotniskiem. Po ataku na Pentagon 11 września 2001 r. do pomocy wykorzystano pojazd ARFF z pobliskiego lotniska Dulles International Airport. W maju 2016 r., gdy gwałtowny pożar lasu w kanadyjskiej prowincji Alberta zmusił do ewakuacji prawie 90 tys. mieszkańców Fort McMurray i okolic, miejscowe elektrownie wysłały na pomoc strażakom kilka swoich Strikerów 8x8.

ARFF 8×8 Striker, lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy, zadebiutował podczas „Fire Department Instructors Conference” w Indianapolis w kwietniu. Pojemność zbiornika wody to 17 000 l, środka gaśniczego 2400 l. Masa całkowita wynosi 62 t. Do prędkości maksymalnej 110 km/h rozpędzają go dwa 16-litrowe silniki Scania V8 o mocy 770 KM i maksymalnym momencie obrotowym 3183 Nm. Pojazd wyróżnia się wysoką mocą, zwrotnością, bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i komfortową kabiną z doskonałą widocznością.

Pojazdy ciężaroweCzytaj wszystkie
16-05-2018

Ulubione wydarzenie targowe strażaków już w czerwcu!

Od 7 do 9 czerwca w Targach Kielce nastąpią 3 dni strażackich atrakcji: ciekawa ekspozycja, pokazy dziecięcych drużyn pożarniczych, psy poszukiwawcze w akcji, spotkanie z inicjatorami przedsięwzięcia „Strażacy wspólnie przeciw białaczce”. Tak wyjątkowo zapowiadają się targi pożarnicze KIELCE IRFE-EXPO, na które wstęp będzie bezpłatny!

10-05-2018

IVECO z pełną gamą pojazdów gazowych na TEN-T 2018

IVECO brało udział w Dniach TEN-T 2018 w Lublanie, 9. spotkaniu poświęconym polityce UE w zakresie infrastruktury. Uczestniczyli w niej ministrowie europejscy, posłowie do Parlamentu Europejskiego i główni interesariusze, by omówić synergie między transportem, energią i łącznością cyfrową, przyczyniające się do inteligentnego, zrównoważonego rozwoju i bezpiecznej mobilności opartej na transeuropejskiej sieci transportowej.

08-05-2018

Girteka Logistics wybiera Goodyear

Girteka Logistics wybrała Goodyear na głównego dostawcę opon do 4 tys. ciężarówek i 4,3 tys. naczep obsługujących przewozy firmy. Produkty amerykańskiego koncernu zaspokoją 80% zapotrzebowania floty, w której jeżdżą 2- i 3-osiowe ciągniki oraz głównie 3-osiowe naczepy-chłodnie, jak również coraz więcej naczep skrzyniowych.

Samochody dostawczeCzytaj wszystkie
12-03-2018

Magia Dacii Dokker

Polski rynek lżejszych pojazdów użytkowych też nieźle zakończył ub. rok. Minimalny spadek to raczej efekt zakupów „na zapas” w 2016 r., gdy nadciągało zaostrzenie norm emisyjnych. Poza obawami przed technologią SCR, wpłynęła na to pobudzenie informacja, że kilka marek wycofa silniki 3-litrowe, zastępując je maleńkimi z punktu widzenia tradycyjnych odbiorców.

12-03-2018

VW Poznań świętuje jubileusz i rekord produkcji

VW Poznań ma już za sobą pierwsze 2 mln wyprodukowanych Caddy: jubileuszowy egzemplarz opuścił zakład 8 marca. Był to 7-miejscowy Caddy Maxi Trendline w kolorze białym z silnikiem 1,4 TSI 92 kW.

15-02-2018

MB Sprinter III van z bogatym wnętrzem

Sprinter III generacji zadebiutował 6 lutego w centrum logistycznym Mercedes-Benz w Duisburgu. Dostawy rozpoczną się w czerwcu, w przyszłym roku program zostanie uzupełniony o wersję z napędem elektrycznym. Ale już teraz jest bogaty: po raz pierwszy w tym modelu obok tylnego napędu i fabrycznego 4x4 pojawiła się wersja z przednimi kołami napędzanymi.

10-05-2018

Dobre czasy dla autobusów miejskich MAN

Krótkie Lion's City A21 są napędzane leżącymi silnikami MAN D20 o mocy 206 kW (280 KM), współpracującymi z 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami ZF Ecolife. Zabierają 88 pasażerów, 30 z nich znajdzie miejsca siedzące, w tym 8 dostępnych bezpośrednio z podłogi. Przegubowe, 18-metrowe Lion`s City G są wyposażone w silniki D20 o mocy 235 kW (320 KM) i 6-biegowe skrzynie ZF Ecolife. Mogą pomieścić 143 pasażerów, w tym 43 siedzących, a 16 miejsc jest dostępnych z niskiej podłogi: 10 w pierwszym i 6 w drugim członie.

 

08-05-2018

Pierwsze nowe Neoplany Skyliner w Polsce

W dniu 25 kwietnia miało miejsce przekazanie 2 pierwszych w Polsce nowych dwupokładowych autokarów Neoplan Skyliner. Kupiła je firma Bomatur z Czechowic-Dziedzic.

07-05-2018

Nowi klienci zgłaszają się po Solarisy

Solaris Bus & Coach jest obecna na niemieckim rynku od 2000 r. Polski producent na dobre zagościł na tamtejszych drogach, dostarczając do Niemiec ponad 3 tys. autobusów i trolejbusów. Firma stale powiększa liczbę klientów.

Warsztat i oponyCzytaj wszystkie
16-05-2018

Firestone Industrial Products z certyfikatem IATF

Firestone Industrial Products (FSIP) uzyskała certyfikat IATF 16969:2016, potwierdzając najwyższe standardy jakościowe fabryki w Wolsztynie.

09-05-2018

Würth Polska otwiera drzwi i sklepy

Würth Polska zorganizowała 17 kwietnia dzień otwarty w swoim największym sklepie w Polsce, w Warszawie na ul. Puławskiej, inaugurując zarazem jego działanie. To wydarzenie rozpoczęło cykl spotkań z klientami w kolejnych sklepach.

11-04-2018

Jakub Koncewicz zwycięzcą polskiego finału Young Car Mechanic

Poznaliśmy 3 zawodników, którzy podczas poznańskich targów Motor Show wykazali się największą wiedzą i najsprawniej usuwali usterki w samochodach, zapewniając sobie udział w międzynarodowym finale Young Car Mechanic. Polskę będą reprezentować Jakub Koncewicz, Paweł Smolaga i Bartłomiej Januszewski.

3/2018

 

 

 

 

 

Odwiedź także: VANZABUDOWCY