http://www.transporttm.pl/news/740/18/IVECO-Daily-zrobil-wynik

Pojazdy ciężarowe

IVECO Daily zrobił wynik

30-01-2023

IVECO Poland przedstawiła na konferencji prasowej wyniki sprzedaży w ub. roku. Był to czas sukcesu Daily i gorszych wyników po stronie gamy średniej i ciężkiej, które jednak w 2023 r. mają wziąć przykład z mniejszego brata.



W ogólnej sumie 9462 pojazdów IVECO sprzedanych na naszym rynku w 2022 r. aż 8431 stanowiły Daily, w tym 7116 szt. do 3,5 t DMC. W lekkim segmencie model zajął 2. miejsce i jaki jedyny odnotował wzrost sprzedaży r/r. Daily jest liderem w segmencie podwozi 3,49-7,2 t, ale furgony również sprzedawały się dobrze.

W niewielki u nas segmencie średnim (niespełna 1,6 tys. ciężarówek) IVECO Eurocargo miał jednak skromny udział, w klasie ciężkiej też trzeba było znieść gorycz porażki. Przy nieznacznym wzroście tego segmentu marka sprzedała o prawie 12% mniej, w sumie 906 pojazdów, w tym 756 ciągników. Duży wpływ na to miała zapaść na rynku pojazdów zasilanych LNG, w którym IVECO zdobyła znaczący udział. Po drastycznym wzroście cen gazu część klientów odstawiła już używane na plac, a inni nie odbierali nowych z fabryki. IVECO zareagowała wstrzymaniem pobierania rat leasingowych i postanowiła nie naliczać kar, licząc na odwrócenie tej sytuacji. Rzeczywiście już pod koniec ub. roku europejscy przewoźnicy odzyskali dostęp do tańszego gazu, a w kilku ważnych transportowo krajach utrzymały się rozsądne ceny LNG, toteż ponownie spływają zamówienia na gazowe pojazdy. Do końca tego roku są one zwolnione z niemieckiego myta.

W tym roku czeka nas również ważna premiera elektrycznego Daily, który wejdzie na rynek w pełnej gamie modelowej i ma wyróżniać się wyjątkową łatwością zabudowy. Od strony infrastruktury ładowania partnerem IVECO Poland jest firma Avitron, przedstawiciel włoskiego giganta energetycznego enel. Wkrótce zostanie także otwarty nowy serwis w Legnicy, należący do Uni-Truck; w ub. roku uruchomiono dwa: w Żorach (Siltruck) i Lipinach (STS). Ta rosnąca sieć zbiera dobre opinie za poziom obsługi, co wpływa na zwiększanie udziału pojazdów kupowanych z kontraktami serwisowo-naprawczymi oraz wyniki sprzedaży części zamiennych.

Dyrektor Generalny IVECO Poland Daniel Wolszczak przedstawiał wyniki i plany na tle logo IVECO w nowym kolorze. Dawny granat został zastąpiony przez Energetyczny Niebieski, co jest zewnętrznym symbolem zmian następujących w IVECO Group, od roku samodzielnej organizacji przemysłowej.