http://www.transporttm.pl/news/711/126/Volkswagen-ID-Buzz-i-ID-Buzz-Cargo-ogorek-po-nowemu

Samochody dostawcze

Volkswagen ID. Buzz i ID. Buzz Cargo: ogórek po nowemu

14-03-2022
Volkswagen zaprezentował nowy elektryczny model ID. Buzz/ID. Buzz Cargo inspirowany T1, jedną z największych motoryzacyjnych ikon marki. Obie wersje pojawią się w niektórych europejskich salonach jeszcze w tym roku, przedsprzedaż rozpocznie się w II kwartale.

ID. Buzz będzie produkowany i dostarczany z zachowaniem neutralnego bilansu emisji CO2 jako pierwszy w segmencie minivanów i samochodów dostawczych. Podobnie jak w innych modelach rodziny ID., wykorzystano platformę MEB opracowaną specjalnie dla pojazdów elektrycznych. Dzięki niej udało się zaprojektować bardzo krótkie zwisy nadwozia: przy długości 4712 mm rozstaw osi to 2988 mm, co umożliwiło utworzenie wyjątkowo przestronnego wnętrza. W wersji z 5 miejscami samochód będzie miał do 1121 l przestrzeni na bagaż. Po złożeniu 2. rzędu siedzeń pojemność bagażowa wzrasta do 2205 l. Cargo ma ładownię o długości 2,2 m i szerokości 1,7 m. W przyszłości będzie wprowadzona wersja z 6 lub 7 siedzeniami oraz wydłużonym rozstawem osi.

ID. Buzz ma akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (użyteczna 77 kWh) zasilające silnik elektryczny o mocy 204 KM i momencie 310 Nm zintegrowany z tylną osią, którą napędza. Prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 145 km/h. Akumulator jest przystosowany do ładowania mocą 170 kW, ładowanie od 5 do 80% trwa ok. 30 min. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym to 11 kW. Do rozpoczęcia ładowania wystarczy podpięcie kabla do jednej ze stacji ładowania współpracujących z VW. W tym momencie stacja „rozpozna” samochód, a opłata zostanie rozliczona np. na podstawie umowy „We Charge”. Nie będzie potrzebna karta, co uprości proces.

Osobowy ID. Buzz ma w standardzie systemy We Connect, We Connect Plus, App-Connect (z bezprzewodowym CarPlay i Android Auto) oraz tuner DAB+ (w ID. Buzz Cargo dwa są opcjonalne). Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje nową funkcję „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowszą wersję Travel Assist wykorzystującą dane z crowdsourcingu do częściowo automatycznej jazdy w pełnym zakresie prędkości.

Volkswagen oferuje ID. Buzz i ID. Buzz Cargo w malowaniu jedno- lub dwubarwnym, podobnie jak było w Bulli,. Do wyboru jest 11 kolorów oraz 4 wersje dwubarwne, z górną częścią nadwozia i dachem białym, a pozostałą częścią zieloną, żółtą, niebieską lub pomarańczową. Przy produkcji ID. Buzz użyto materiałów odzyskanych, np. tkaniny wykonanej z przędzy, której włókna składają się w 10% z plastiku zebranego w oceanach i 90% z recyklingowanych butelek PET. W kabinie nie ma materiałów pochodzenia zwierzęcego. Koło kierownicy jest wykonane z tworzywa imitującego skórę wyglądem i dotykiem.

ID. Buzz ma obszerne wnętrze i wygodne fotele. Na życzenie przyszłego właściciela w kabinie mogą znaleźć się wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na tablicy rozdzielczej w kolorze nadwozia.


Cyfrowe wskaźniki są umieszczone w zasięgu wzroku. Wyświetlacz systemu multimedialnego na środku tablicy rozdzielczej ma przekątną 10 cali, za dopłatą jest 2 cale większy.


ID. Buzz Cargo ma pojemność ładunkową 3,9 m3 i mieści dwie europalety. Ładowność to ok. 600 kg.