http://www.transporttm.pl/news/693/18/Wielton-przejmuje-hiszpanskiego-producenta-naczep-Guillen

Pojazdy ciężarowe

Wielton przejmuje hiszpańskiego producenta naczep Guillén

31-12-2021

Grupa Wielton przejęła 80% udziałów hiszpańskiego producenta naczep i przyczep Guillén Desarrollos Industriales S.L. za 4,6 mln EUR (wartość ostateczna będzie znana po zaudytowaniu wyników rocznych). Przejęcie pozostałych 20% udziałów jest planowane w 2026 r. w modelu earn-out: cena będzie oparta o zysk EBITDA wypracowany w 2025 r.



Dzięki przejęciu Grupa rozszerza działalność na rynek hiszpański, którego potencjał wynosi ok. 14 tys. sztuk rocznie, i uzyskuje dostęp do rynku portugalskiego o wielkości ok. 2,5 tys. szt. Transakcja oznacza także wiele synergii w obszarze produkcji, produktów, sprzedaży i kosztów. Należą do nich m.in. rozszerzenie oferty Guillén o pojazdy Grupy Wielton, sprzedaż wybranych produktów Grupy przez kanały dystrybucyjne Guillén czy wytwarzanie w Hiszpanii niestandardowych produktów na rynki sąsiadujące (Francja, Portugalia). „Hiszpania to duży i interesujący nas rynek, któremu przyglądaliśmy się od dłuższego czasu i poddaliśmy dogłębnej analizie. Przejmując dobrze zautomatyzowany i zrobotyzowany, charakteryzujący się zapasem wolnych mocy produkcyjnych zakład Guillén, otwieramy sobie możliwość skokowego wzrostu na rynku hiszpańskim i portugalskim. Zyskujemy dodatkową platformę produkcyjno-montażową zlokalizowaną w pobliżu ważnych dla nas rynków południowej Francji i północnej Afryki. Akwizycja ta w pełni wpisuje się w realizowaną oraz planowaną ścieżkę rozwoju Grupy Wielton. Jestem pewien, że firma Guillén pod skrzydłami Grupy Wielton będzie mogła w pełni wykorzystać swój potencjał rozwoju” – mówi Paweł Szataniak, Chairman Grupy Wielton.

Guillén to szósty producent naczep i przyczep w Hiszpanii, którego historia sięga 1895 r. Firma produkuje naczepy kurtynowe, furgonowe i podkontenerowe, ma zakład zlokalizowany w trójkącie przemysłowym Walencja-Saragossa-Barcelona, przy autostradzie łączącej Hiszpanię i Francję. Oczekiwane przychody na koniec 2021 r. to ponad 16 mln EUR przy sprzedaży 627 sztuk. „Bardzo cieszymy się z dołączenia do Grupy Wielton, jednego z najsilniejszych graczy na rynku producentów naczep i przyczep w Europie. Transakcja to dla Guillén szansa działania w dużej, międzynarodowej organizacji, możliwość rozwoju oferty produktowej i silniejsza pozycja zakupowa przy pozyskiwaniu surowców i komponentów. Doceniamy także możliwość dalszego rozwoju marki Guillén, która powstała jako firma rodzinna ponad 125 lat temu” – dodaje Jose Luis Guillén, Dyrektor Generalny Grupy Guillén.

Grupa Wielton wspiera tworzące ją lokalne marki przy jednoczesnym zwiększaniu synergii, co umacnia potencjał poszczególnych spółek przy zachowaniu unikalnego charakteru każdej z nich. Ta strategia zostanie zachowana w przypadku spółki Guillén, która po dołączeniu do Grupy będzie kontynuowała działalność pod dotychczasową nazwą. Za przeprowadzenie integracji jest odpowiedzialny Jose Luis Guillén. „Szanując ogromne doświadczenie i profesjonalizm Jose Luisa Guilléna oraz jego wkład w rozwój całej Grupy Guillén, to właśnie jemu powierzamy odpowiedzialność za przeprowadzenie procesu integracji oraz kontynuowanie zarządzania firmą. Jestem przekonany, że pozwoli to na płynne włączenie Guillén do Grupy Wielton oraz skuteczne wykorzystanie możliwych efektów synergii. Przejęcie oznacza również rozszerzenie zakresu współpracy z TIP, jednym z największych na świecie graczy na rynku wynajmu i serwisowania pojazdów ciężarowych, który będzie odpowiedzialny za sprzedaż produktów Guillén po przejęciu NEXT Rent. Postrzegamy to jako interesującą szansę na rozszerzenie naszych obecnych kanałów dystrybucyjnych” - dodaje Mariusz Golec, CEO Grupy Wielton.

Zakup spółki Guillén wpisuje się w ścieżkę rozwoju Grupy przez akwizycje, po wcześniejszych przejęciach włoskiej marki Viberti (2015), lidera rynku francuskiego Fruehauf (2015), niemieckiej Langendorf (2017) oraz brytyjskiej Lawrence David (2018).

Guillén zatrudnia obecnie 89 osób. Wyposażenie technologiczne firmy i tereny przylegające umożliwiają znaczne zwiększenie produkcji w najbliższych latach: celem jest przekroczenie 1,6 tys. szt. w 2025 r. i rozszerzenie asortymentu. Lokalizacja zakładu sprzyja również optymalizacji kosztów transportu produktów Grupy do południowej Francji i krajów północnej Afryki.