http://www.transporttm.pl/news/675/17/Wodorowe-Solarisy-pojada-do-Frankfurtu

Autobusy

Wodorowe Solarisy pojadą do Frankfurtu

10-05-2021

Autobusy wodorowe Solaris podbijają europejski rynek. Na zakup 13 Urbino 12 hydrogen zdecydował się kolejny miejski przewoźnik z Frankfurtu. Autobusy mają wyjechać na linie już w 2022 r.



Solaris Bus & Coach wygrała przetarg na dostawę 13 autobusów z napędem wodorowym ogłoszony przez spółkę In-der-City-Bus, odpowiedzialną za komunikację miejską we Frankfurcie. To kolejny sukces producenta, który zwiększa ekspansję w obszarze elektromobilności, dostarczając do kolejnych europejskich miast autobusy bateryjne, wodorowe i trolejbusy.

„Miasta są odpowiedzialne za 60% emisji CO2, zatem to niezwykle ważne, by technologie wykorzystywane w każdym obszarze ich funkcjonowania przechodziły na zieloną stronę, w tym także transport publiczny. Jesteśmy dumni, że oferowane przez nas produkty przyczyniają się do tej ekologicznej transformacji i mają realny wpływ na poprawę komfortu życia mieszkańców. Z satysfakcją także obserwuję coraz większe zainteresowanie autobusami wodorowymi, które są doskonałym uzupełnieniem naszego emobilnego portfolio” – mówi Javier Calleja, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Technologia wykorzystywana w Urbino hydrogen umożliwia maksymalnie ekologiczną jazdę: dzięki zasilaniu energią pochodzącą z ogniwa paliwowego o mocy 70 kW jedynymi produktami ubocznymi są ciepło i para wodna. Prąd powstający w procesie odwróconej elektrolizy wody jest przekazywany do układu napędowego, osi z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego każdy zamówiony autobus zostanie wyposażony w dodatkowy magazyn energii, baterię Solaris High Power. Niezbędny do zasilania wodór będzie przechowywany w postaci gazowej w zbiornikach umieszczonych na dachu.

Solarisy Urbino 12 hydrogen będą wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania wspierające pracę kierowcy, mi.in. system MirrorEye, czyli zestaw kamer zainstalowanych w miejscu lusterek bocznych, zapewniających lepszą widoczność. Rejestrowany obraz jest przekazywany na ekrany w wnętrzu. Mogą tam być także wyświetlane progi odległości poszczególnych części autobusu, np. tyłu, określonych drzwi lub osi, co ułatwi kierowcy bezpieczne manewrowanie i parkowanie.

Autobusy wodorowe to fakt: na europejskich ulicach jeżdżą pierwsze Urbino hydrogen, a kilkadziesiąt kolejnych zamówili przewoźnicy z Niemiec, Włoch, Austrii i Holandii. Według prognoz rynkowych do 2030 r. autobusy napędzane energią z wodoru będą stanowić istotną część floty w Europie.