http://www.transporttm.pl/news/672/18/Nowy-IVECO-T-WAY-T-jak-Twardziel

Pojazdy ciężarowe

Nowy IVECO T-WAY: T – jak Twardziel

29-04-2021

IVECO zaprezentowała nowy ciężki pojazd terenowy T-WAY, następcę Trakkera. W nowym modelu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne zwiększające wydajność, ładowność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy.



T-WAY odziedziczył po poprzednikach solidność wynikającą z zastosowania wzmocnionego podwozia z ramą o grubości profili 10 mm. Przednia oś ma nośność do 9 t, w celu maksymalizacji osiągów w tylnych mostach standardowo zastosowano zwolnice w piastach kół. Nowe wzmocnione tylne zawieszenie z podwójnymi osiami poprawia dzielność w terenie dzięki większemu prześwitowi poprzecznemu i kątowi zejścia. Jednocześnie w porównaniu z Trakkerem obniżono masę własną o 325 kg właśnie dzięki nowej konstrukcji zawieszenia tylnych osi.

Napędu pojazdu i przystawki odbioru mocy zapewniają silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 510 KM. W lżejszych konfiguracjach T-WAY jest dostępny także z silnikiem Cursor 9. Współpracują one z 12- lub 16-biegowymi zautomatyzowanymi przekładniami HI-TRONIX, które mają nowe funkcje opracowane z myślą o mobilności w terenie. Hill Holder pomaga w utrzymaniu pojazdu na wzniesieniu, tryb wykołysania ułatwia odzyskanie przyczepności na śliskiej nawierzchni, a tryb pełzania poruszanie się z minimalną prędkością. Na odcinkach szosowych wydajność zwiększa HI-CRUISE, przewidujący tempomat sterujący zmianą biegów oraz funkcja eco-roll pozwalająca wykorzystać bezwładność pojazdu przy zjeździe ze wzniesienia. Oferta konfiguracji zespołu napędowego jest najszersza na rynku: napęd częściowy 6x4 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x4 w podwoziach, a także na wszystkie koła 4x4 lub 6x6 w podwoziach i ciągnikach oraz 8x8 w podwoziach. Względem Trakkera rozszerzono ofertę rozstawów osi. W T-WAY pojawia się rozwiązanie oszczędzające paliwo przy wykonywaniu zadań wymagających okazjonalnego napędu na wszystkie koła: hydrostatyczny napęd na przód HI-TRACTION w ciężarówkach i ciągnikach 6x4. Działa on do prędkości 25 km/h i jest aktywowany automatycznie.

W ofercie przystawek odbioru mocy znajduje się Sandwich PTO umieszczona pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, która może przekazać na urządzenia zabudowy do 2300 Nm momentu obrotowego.

IVECO T-WAY jest najlepiej skomunikowanym pojazdem w swojej klasie, ze stanowiącym wyposażenie standardowe modułem Connectivity Box. System łączności umożliwia telediagnostykę i obsługę predykcyjną, a także zdalne monitorowanie parametrów każdego pojazdu przez menedżera floty. Skomunikowane usługi IVECO ON służą maksymalizacji produktywności i trwałości pojazdu, a także ograniczeniu do minimum nieplanowanych przestojów. Nowa architektura elektryczno-elektroniczna HI-MUX jest w pełni kompatybilna z systemami sterowania najnowszej generacji.

Kabina IVECO T-WAY dzieli rozwiązania funkcjonalne i estetyczne z serią WAY. Dostępna w wersji krótkiej AD i długiej AT z dachem standardowym lub podwyższonym,  jest funkcjonalna, by ułatwiać codzienną pracę kierowcy dzięki rozwiązaniom poprawiającym widoczność, chroniącym przed zabrudzeniami oraz upraszczającym czynności przeglądowe i naprawcze. Cała strefa kierowcy została pomyślana jako wnętrza praktyczne i ułatwiające życie. Komfortowy i ergonomiczny fotel wraz nową wielofunkcyjną kierownicą zapewniają najwyższy komfort pracy.

IVECO X-WAY i T-WAY tworzą dziś najbardziej kompleksową i gamę terenowych samochodów ciężarowych na rynku.