http://www.transporttm.pl/news/664/18/Schmitz-Cargobull-EcoGeneration

Pojazdy ciężarowe

Schmitz Cargobull EcoGeneration

29-01-2021

Schmitz Cargobull opracował aerodynamiczne nadwozia naczep kurtynowych S.CS z obniżanym tyłem, co zmniejsza opór aerodynamiczny. Można go łatwo podnieść, jeśli naczepa musi być załadowana po dach. Rozwiązanie umożliwia oszczędzenie do 5% paliwa bez dodatkowych kosztów podczas transportu ciężkich towarów, znaczącej zmiany funkcjonalności czy utrudnienia obsługi.



Ta kwestia jest ważniejsza niż kiedykolwiek dla firm wożących w Niemczech ze względu na wprowadzony w tym roku podatek od emisji CO2. Od 1 stycznia przedsiębiorstwa muszą płacić 25 euro/t CO2 wytwarzanego przy spalaniu oleju napędowego, benzyny, oleju opałowego i gazu ziemnego. „Jeśli tylko 50% wszystkich przejazdów odbywa się w trybie aerodynamicznym, a 50% w trybie objętościowym bez opuszczonego nadwozia, EcoFlex osiąga oszczędność 7,7 tys. euro/1 mln km lub ponad 900 euro rocznie. Obciążenie środowiska naturalnego zmniejsza się o 2,3 t CO2 rocznie ”- wyjaśnia dyrektor generalny Andreas Schmitz. Dyrektor Sprzedaży Schmitz Cargobull Boris Billich podsumowuje zalety: „Koncepcja EcoGeneration jest dobra dla środowiska i zmniejsza koszty branży transportowej. Zakładamy, że będzie również kwalifikować się do dotacji w ramach programu ochrony klimatu niemieckiego rządu federalnego”.

Schmitz Cargobull oferuje trzy wersje EcoGeneration. Zabudowa EcoFIX ze sztywnym obniżonym tyłem to rozwiązanie do transportu poziomych, płaskich i ciężkich towarów, takich jak stal i papier. EcoFLEX do transportu drobnicy i napojów ma elastycznie opuszczany tył zabudowy. Przy maksymalnym rozłożeniu ma całkowitą wysokość 4 m z przodu i z tyłu, wysokość kurtyny dostosowuje się do nadwozia. EcoVARIOS to opcja do transportu objętościowego i w przemyśle motoryzacyjnym, mieszcząc 3 ułożone w stos skrzynie paletowe. Zarówno przednią, jak i tylną część nadwozia można elastycznie regulować. Ten wariant oferuje wysokość wewnętrzną 3 m i całkowitą 4 m, zapewnia oszczędność paliwa, gdy nie jest wymagany załadunek na całą wysokość.

Wysokość dachu EcoFLEX i EcoVARIOS można łatwo i szybko regulować w taki sam sposób, jak w sprawdzonym systemie VARIOS. Dach jest podnoszony ręcznie przy wykorzystaniu pompy hydropneumatycznej, a wysokość regulowana za pomocą kłonic. Jedna osoba może samodzielnie dokonać regulacji, co trwa ok. 10 minut, łącznie z przesunięciem kutyny i dopasowaniem jej do nowej wysokości.

Nadwozie Eco można wyposażyć w standardową opończę lub Power Curtain, która jest idealnym rozwiązaniem, nie wymagając odeskowania. To dodatkowo zmniejsza masę całkowitą i przyczynia się do większej oszczędności paliwa. Power Curtain przekonuje prostą i bezpieczną obsługą oraz oszczędza czas podczas codziennych zadań transportowych.

Nadwozia Eco spełniają wszystkie aktualne certyfikaty, ponieważ wykorzystuje tę samą technologię co standardowe przyczepy. Podstawą pozostaje renomowane podwozie MODULOS. Nadwozie Eco można również łączyć z podwoziem X-LIGHT w celu uzyskania szczególnie niskiej masy własnej. Wszystkie pojazdy EcoGeneration są standardowo wyposażone w system telematyczny TrailerConnect CTU firmy Schmitz Cargobull.

Pierwsze pojazdy z nadwoziami aerodynamicznymi zostały wyprodukowane i przechodzą testy we współpracy z firmami transportowymi. Produkcja seryjna ruszy w II kwartale 2021 r.

Zrównoważone naczepy w 3 wersjach: EcoFIX, EcoFLEX i EcoVARIOS to wkład Schmitz Cargobull w oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2 w transporcie drogowym. Podczas przeładunku nie ma szczególnych cech, wszystkie warianty Eco nadają się do załadunku tylnego i bocznego.