http://www.transporttm.pl/news/663/18/KH-KIPPER-po-2020-r-byl-spadek-nie-bylo-tragedii

Pojazdy ciężarowe

KH-KIPPER po 2020 r.: był spadek, nie było tragedii

29-01-2021

Ubiegłoroczna sytuacja spowodowana rozprzestrzenianiem się koronowirusa na świecie i wprowadzonymi przez poszczególne państwa restrykcjami wpłynęła na działanie największego polskiego producenta wywrotek.

 



O ile w I kwartale 2020 r. KH-KIPPER odnotowała wyniki zgodne z założeniami, to w II kwartale liczba podwozi dostarczanych do zabudowy, produkcja i sprzedaż wyraźnie spadły. Od kwietnia odnotowano spadek zamówień, ale cały czas spływały nowe, sytuacja różniła się od tej z kryzysu gospodarczego w 2009 r. W III kw. liczba nowych zamówień zwiększyła się, a tylko niewielka część została wycofana lub zawieszona w najgorszym okresie. Wraz z odmrażaniem gospodarki klienci z Polski i zagranicy zaczęli interesowa się sprzętem budowlanym, odbierać samochody, które zamówili przed pandemią i pytać o nowe zabudowy. W II połowie ub. roku spływ zamówień i dostawy nowych podwozi wróciły do normy. KH-KIPPER zamknęła 2020 r. produkcją zbliżoną do tej z 2018 r., czyli liczbą 1800 sztuk.

Pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej nie wstrzymano produkcji. Oba zakłady pracowały w sposób ciągły z zachowaniem dodatkowych środków bezpieczeństwa. a odbiory produktów, spływ należności i terminy regulowania zobowiązań nie uległy zmianie. Z powodu utrudnień przy przekraczaniu granic przez kierowców odbierających gotowe samochody niekiedy zmianie uległ sposób transportu. Zamiast na kołach wywrotki wyjeżdżały z Polski np. na lawetach lub transportem kołowym łączonym z morskim. Część skrzyń nie jest montowana na podwoziach, a dostarczana w częściach do kraju klienta, więc tu nic się nie zmieniło.

Czas pandemii wykorzystano na zwiększenie efektywności, by po kryzysie być gotowym na szybkie zwiększenie produkcji. Większość prac przy budowie nowej hali montażu końcowego i połączonego z nią budynku biurowego oraz magazynu udało się skończyć przed pandemią. Hala montażu jest już wykorzystywana, planuje się uruchomienie magazynu. Miejsce zwolnione po poprzednich stanowiskach montażowych zostało wykorzystane pod rozbudowę. Prace przy nowym biurze trwają, jego uruchomienie jest przewidywane na ten rok. Po ukończeniu budynku biurowego nastąpi m. in. rozwój działu laserowego cięcia 3D profili, który umożliwi wytwarzanie ram pośrednich nowej konstrukcji, linii automatycznego śrutowania i lakierowania proszkowego oraz automatyzacji i robotyzacji spawania.

KH-KIPPER nie zredukowała w ub. roku załogi, a wywrotki opuszczały zakład zgodnie z planem produkcji zaktualizowanym o nowe terminy dostaw podwozi.