http://www.transporttm.pl/news/659/20/Zespol-KAMAZ-master-wygral-Dakar-2021-na-Goodyearach

Warsztat i opony

Zespół KAMAZ-master wygrał Dakar 2021 na Goodyearach

16-01-2021

Fabryczny zespół KAMAZ-master po raz kolejny wygrał Rajd Dakar, po raz drugi rozgrywany w Arabii Saudyjskiej. Nie tylko zwyciężył po raz 18., ale także zdobył wszystkie miejsca na podium.



To jest pierwsze Złoto Dakaru Dmitrija Sotnikowa od 2014 r. Wraz z drugim kierowcą Rusłanem Ahmadiejewem i mechanikiem Ilgizem Ahmetzianowem załoga nr 507 objęła prowadzenie już od 1. etapu i nie opuściła pozycji lidera w klasyfikacji generalnej, wygrywając 5 z 12 etapów. Anton Szibałow z ekipy nr 501 po raz drugi z rzędu zdobył Srebro Dakaru finiszując +00 41’ 38” za kolegą z drużyny. Weteran Dakaru Ajrat Mardiejew i jego załoga nr 509 zostali nagrodzeni brązem (+01 16’ 35”). Obrońca tytułu Mistrza Dakaru 2020 Andriej Karginow miał pecha podczas pierwszych 2 etapów i w rezultacie musiał pożegnać się z marzeniami o kolejnym sukcesie.

Po zaciętej rywalizacji, 4. miejsce zajął Martin Macik (+01 47’ 51”) na IVECO z BIG Shock Racing, 5. Miejsce wywalczył Ales Loprais z Instaforex Loprais na ciężarówce Praga, zbudowanej wszakże na bazie Tatry (+02 02’ 31”). Na 6. znalazł się Aliaksaj Wiszniewski z MAZ Autosport, drugiego i zarazem ostatniego zespołu fabrycznego.

Dakar jest nazywany przez wielu najtrudniejszym rajdem świata, a tegoroczny potwierdził ten status. „Dakar nigdy nie może stać się rutyną i wymaga skrupulatnego przygotowania, zdyscyplinowanej i zsynchronizowanej jazdy oraz doskonałej pracy zespołowej. Ciężarówki, umiejętności jazdy i nawigacji oraz fachowa wiedza mechaników w Dakarze 2021 zostały poddane licznym próbom, jak nigdy wcześniej. Aby osiągnąć ten niezwykły wynik, trzeba było wziąć pod uwagę każdy najmniejszy szczegół, a zespół pracował dzień i noc" – wyjaśnił Władimir Czagin, kierownik zespołu KAMAZ-master. „Nawet podczas ekstremalnych maratonów sportów motorowych, w poszczególnych etapach liczy się każda sekunda. Oprócz zaawansowanej, opracowanej przez nas technologii dla samochodów ciężarowych, jest jeszcze jeden ważny element, który pozwala utrzymać załogę w ruchu: solidne opony. Aby utrzymać przewagę nad konkurencją ważna jest prędkość, ale jeszcze ważniejsza jest niezawodność. Ponieważ Goodyear jest zaufanym partnerem w dziedzinie opon, nasze zespoły mogą liczyć na niezwykłą trwałość i doskonałą trakcję standardowych opon Goodyear OFFROAD ORD, które pomagają zwyciężać w kolejnych etapach, niezależnie od tego, jak nieoczekiwane są okoliczności i jak wielkie pojawia się wyzwanie” – podsumował Czagin.

Goodyear (równocześnie wyłączny partner Mistrzostw FIA w Wyścigach Samochodów Ciężarowych) testuje standardowe opony w bardzo ekstremalnych warunkach. Trwałość karkasu jest kluczowym kryterium, które bezpośrednio przyczynia się do wydłużenia czasu pracy bez przestojów, zwiększenia przebiegu i wydłużenia okresu eksploatacji ogumienia.