http://www.transporttm.pl/news/618/20/Opony-naczepowe-Goodyear-KMAX-T-GEN-2

Warsztat i opony

Opony naczepowe Goodyear KMAX T GEN-2

13-06-2020

Goodyear uzupełnia ofertę opon dla flot (głównie) regionalnych KMAX GEN-2 o model KMAX T GEN-2 do naczep. Wśród największych zalet są dłuższe przebiegi i okres eksploatacji, zgodność z unijnymi wymogami dla opon zimowych i łączność RFID.



Nowa generacja zastępuje opony KMAX T, obejmując także inteligentne rozwiązania i wsparcie sieci serwisowej w Europie. „Linia KMAX T GEN-2 oferuje istotne korzyści flotom międzyregionalnym i regionalnym, w szczególności tym, które pracują przy zmieniającym się poziomie obciążenia lub jeżdżą w regionach o zmiennych warunkach pogodowych. Od momentu wprowadzenia nowej gamy widzimy, że wiodące floty aktualizują swoją politykę dotyczącą naczep, wprowadzając najnowszą generację opon zimowych z homologacją 3PMSF. Ponadto gama ta oferuje zwiększony przebieg, łączność RFID i optymalne osiągi w całym okresie eksploatacji.” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor marketingu ds. opon użytkowych Goodyear w Europie.

Nowa linia opon naczepowych obejmuje jeden rozmiar 19,5’’ (435/50 z ocenami B/B/72 dB) i 4 rozmiary na koła 22,5’’, w tym 385/65 R22,5 High Load (C/B/72 dB) oraz 425/65 z dwoma nośnościami i 385/55 – te nie mają jeszcze ocen etykietowych. Gama będzie rozszerzana.


Nowy wzór bieżnika ma 5, 6 lub 7 żeber w zależności od rozmiaru, co zapewnia odporność na uszkodzenia i zużycie, gwarantując długi przebieg i żywotność w trudnych warunkach. Głębokie lamele są widoczne nawet przy 75% zużycia i zapewniają lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni oraz doskonałe osiągi w każdych warunkach pogodowych. Technologia Intellimax Groove cechuje się rowkami w kształcie łezki, które zapobiegają pękaniu podczas eksploatacji w warunkach zwiększonego tarcia.

Odporna na ścieranie i przegrzewanie mieszanka bieżnika zapewnia długie przebiegi i oszczędność paliwa. Skład chemiczny i sieć polimerów dają niższy opór toczenia i przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń, w połączeniu z wysoką odpornością na zużycie i ścieranie boków. KMAX T GEN-2 mogą być regenerowane w procesie bieżnikowania TreadMax, który wykorzystuje ten sam wzór bieżnika i materiał, co w nowych oponach, dzięki czemu floty mogą jeszcze lepiej optymalizować koszty operacyjne.

Łączność z systemami zarządzania oponami, takimi jak eJob i FleetOnlineSolutions, zapewnia układ identyfikacji radiowej (RFID) wbudowany w opony. Identyfikacja radiowa jest również środkiem odstraszającym złodziei, ponieważ opony mogą być śledzone.