http://www.transporttm.pl/news/606/18/Kolejne-zabudowy-KH-KIPPER-ruszaja-w-swiat

Pojazdy ciężarowe

Kolejne zabudowy KH-KIPPER ruszają w świat

06-05-2020

Chociaż pandemia wpływa na funkcjonowanie wielu firm, KH-KIPPER nie wstrzymała dostaw. Pod koniec kwietnia do klientów ruszyły kolejne wywrotki.



Tylnozsypowa skrzynia KH-KIPPER W1MV na podwoziu Volvo 8x4 to prawdziwa kopalniana bestia, która sprawdzi się w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych i może z powodzeniem zastąpić wozidła. Właściwości mechaniczne stali HARDOX, z której została głównie wykonana, zapewniają skuteczną ochronę przed uszkodzeniami przez duże odłamki skalne. Dzięki półośmiokątnemu przekrojowi skrzyni i pochylonej ścianie przedniej wyładowywany materiał nie zalega w narożnikach. Podniesiona w tylnej części podłoga stanowi zabezpieczenie przed wypadaniem materiału w czasie jazdy po pochyłym terenie. Duży dach zamontowano tak, by chronił profil górny przedniej ściany przed urobkiem spadającym w czasie załadunku. Zanim samochód ruszy do ciężkiej pracy w kopalni, posłuży w całej Europie do testów jako pojazd demonstracyjny.

Wywrotka Scania 8x4 z zabudową kopalnianą W1MV to jedna z 3 zamówionych przez klienta z Rosji. Duży daszek w wywrotkach kopalnianych to jeden z wymogów międzynarodowego standardu FOPS, regulującego bezpieczeństwo miejsca pracy kierowcy. Z powodu ograniczonej wysokości wyładunku zamiast jednego dużego daszka, zakrywającego całą kabinę, w tych wywrotkach zastosowano oddzielną osłonę na kabinie oraz skrócony daszek zapobiegający wpadaniu materiału między kabinę a skrzynię oraz uszkodzeniu kabiny podczas załadunku ładowarką. Dzięki temu rozwiązaniu wysokość załadunkowa jest nawet 1,5 m mniejsza niż w standardowej zabudowie kopalnianej KH-KIPPER.

Specjalnością KH-KIPPER są niestandardowe wywrotki.

Zabudowy są projektowane nie tylko pod markę podwozia i jego wyposażenie, ale jak w tym przypadku z uwzględnieniem warunków pracy i miejscowej infrastruktury.