http://www.transporttm.pl/news/594/126/VW-Caddy-V-generacji

Samochody dostawcze

VW Caddy V generacji

26-02-2020

Polska jest jednym z 3 pierwszych rynków (obok Niemiec i Austrii), na których zadebiutuje w tym roku nowy Caddy. Modułowa platforma MQB umożliwiła wprowadzenie zaawansowanych rozwiązań technicznych. Nadwozie nabrało sportowego charakteru, a współczynnik oporu powietrza zmniejszony do 0,30 (z 0,33) to nowy standard w tej klasie.



Jednocześnie zwiększyła się przestrzeń wewnętrzna: szerokość ładowni między wnękami kół tylnych wynosi 1230 mm, co umożliwi wstawienie palety w poprzek. Caddy Maxi, wersja wydłużona do 4853 mm (model standardowy ma 4501 mm) zmieści 2 europalety. Nowy Caddy zyskał m.in. opcjonalne domykanie odsuwanych drzwi bocznych i pokrywy bagażnika oraz szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2. Diodowe reflektory i światła tylne będą standardowe w najwyższych wersjach wyposażenia. Po raz pierwszy w tym modelu pojawi się bezkluczykowy dostęp, zapłon i zamykanie pojazdu oraz „Digital Cockpit”, opcjonalny cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników, który wraz z radiem i układem infotainment tworzy interfejsy dostępne dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu. Za pośrednictwem jednostki komunikacyjnej ze zintegrowanym systemem eSIM systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online „Volkswagen We". Nowy Caddy jest zawsze podłączony do sieci.

Kolejna nowość to powierzchnie dotykowe dla funkcji świateł, widoku, audio i menu. Rolę obrotowego przełącznik świateł przejmuje układ dotykowych przycisków Light&Sight po lewej stronie kierownicy. Za pomocą przycisków bezpośredniego dostępu można łatwo dotrzeć do menu systemu obsługi. Kolejne nowinki to wentylacja dachowa usprawniająca działanie klimatyzacji i szybsza wentylacja stacjonarna z tyłu.

Wśród układów wsparcia kierowcy w nowym Caddy jest Asystent Podróży (Travel Assist) po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym, zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie prędkości. Nowy Caddy ma również Trailer Assist ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz asystenta ochrony boków Side Assist ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert.

Innowacyjne są również silniki, spełniające wymagania normy Euro 6 na 2021 r. Nowością w silnikach 2,0 TDI o mocy od 55 kW/75 KM do 90 kW/122 KM jest system Twindosing. Dzięki dwóm katalizatorom SCR i podwójnemu wtryskowi AdBlue emisja NOx jest znacznie niższa w porównaniu z poprzednim modelem. Równie wydajne i zrównoważone środowiskowo są turbodoładowany silnik benzynowy 1,5 TSI o mocy 84 kW/116 KM i silnik na gaz ziemny 1,5 TGI. Nowe rozwiązania mają pozytywny wpływ zarówno na ekologię, jak i na ekonomię: przewidywane zużycie paliwa jest do 12% niższe niż w poprzednim Caddy.

Nowy Caddy pojawi się jako furgon o pojemności ładunkowej 3,3 lub 4 m3, kombi i samochód osobowy. Model bazowy wersji osobowej będzie się nazywał Caddy, wyższa specyfikacja Life, a premium to Style. Wszystkie są lepiej wyposażone niż poprzednio.