Autobusy
Solaris zaprezentuje 15-metrowy autobus elektryczny

Solaris produkował 3-osiowe autobusy o długości 15 m już w 1999 r. Były to modele z silnikami diesla i CNG. Do tej pory dostarczono ich blisko 1,3 tys. Teraz producent zdecydował o skonstruowaniu nowej generacji Urbino 15 LE wyłącznie w wersji elektrycznej, głównie z myślą o operatorach z rynków skandynawskich, gdzie jest duże zapotrzebowanie na takie pojazdy obsługujące ruch miejski i międzymiastowy. Solaris Urbino 15 LE electric będzie dostępny w wersjach z 2 lub 3 parami drzwi (2-2-0 lub 2-2-1) i będzie mógł zabrać do 55 pasażerów siedzących. Baterie najnowszej generacji Solaris High Energy+ o bardzo dużej gęstości energii zagwarantują odpowiedni zasięg autobusu na trasach miejskich i międzymiastowych. Baterie będzie można ładować na dwa sposoby, zależnie od preferencji użytkowników: za pomocą ładowarki plug-in lub pantografu zamontowanego na dachu.
W najbliższych tygodniach zakończą się prace projektowe i rozpocznie się produkcja 2 egzemplarzy przedseryjnych. Operatorzy z jednego ze skandynawskich krajów już potwierdzili chęć przetestowania pojazdów w realnych warunkach drogowych. „Pomimo tego, że budujemy nowy model niskowejściowego autobusu elektrycznego głównie z myślą o rynkach skandynawskich, to oczywiście nie ograniczamy się do oferowania pojazdu tylko w tych krajach. Będzie on dostępny dla wszystkich operatorów, którzy szukają trójosiowych autobusów LE do przewozów miejskich i międzymiastowych. To także całkowicie bezemisyjna alternatywa w tej klasie dla autobusów CNG” – mówi o nowym produkcie Petros Spinaris, wiceprezes Solaris.
Kolejne szczegóły techniczne Solarisa Urbino 15 LE electric producent ma przedstawić w kwietniu.