http://www.transporttm.pl/news/564/18/BISEK-ASFALT-uruchamia-stacje-LNG

Pojazdy ciężarowe

BISEK-ASFALT uruchamia stację LNG

06-10-2019

W Kostomłotach na Dolnym Śląsku uruchomiono stację tankowania skroplonego gazu ziemnego należąca do firmy BISEK-ASFALT. Jej flotę składającą się z 26 Volvo zasilanych LNG będzie zaopatrywać PGNiG.



BISEK-ASFALT z podwrocławskich Kostomłotów ma największą flotę samochodów ciężarowych zasilanych LNG w Polsce: 25 Volvo FM LNG i jeden FH LNG. To innowacyjne przedsiębiorstwo ma od 25 września również nowoczesną stację tankowania LNG. Właściciel firmy Michał Bisek ocenia: „Zmiana floty na pojazdy Volvo zasilane LNG i budowa stacji ze skroplonym gazem ziemnym to kluczowe decyzje w rozwoju naszej firmy. Nie tylko zrobiliśmy krok w stronę ekologii, ale też wyraźnie zmniejszyliśmy koszty eksploatacji pojazdów”.

Stację w Kostomłotach będzie zaopatrywać PGNiG, umowa sięgająca 30 czerwca 2020 r. zakłada dostawy około 1 tys. ton LNG. Stacja BISEK-ASFALT będzie obsługiwać własną flotę i sprzedawać gaz innym przedsiębiorcom. Dostarczamy już gaz LNG do autobusów w Polsce, bunkrujemy nim statki, a dzięki ISO-kontenerom możemy transportować LNG drogami lądowymi, koleją lub szlakiem wodnym. Wejście w ciężki transport kołowy pokazuje, jak uniwersalnym paliwem jest LNG. Szczególnie teraz, gdy obowiązuje zerowa stawka akcyzowa, LNG i CNG są rzeczywistą alternatywną dla paliw ropopochodnych” – skomentował Henryk Mucha, prezes PGNiG Obrót Detaliczny.

BISEK-ASFALT produkuje masę bitumiczną, jest wykonawcą nawierzchni drogowych oraz innych obiektów infrastruktury technicznej. Ma filie w 3 województwach: dolnośląskim, śląskim i małopolskim. Firmowe pojazdy każdego dnia pokonują nawet do 400 km. Dzięki nowoczesnej flocie, w skład której wchodzą samochody ciężarowe Volvo, udało się obniżyć koszty paliwa o ponad połowę. Potwierdza to Michał Bisek „W ostatnim czasie testowaliśmy wiele pojazdów różnych firm napędzanych gazem LNG. Przejechaliśmy kilkanaście tysięcy kilometrów i zdecydowaliśmy się na najlepszą w mojej opinii ofertę na rynku, czyli samochody Volvo. Świadczą o tym ostatnie wyniki. Zredukowaliśmy koszty utrzymania naszej floty pojazdów ciężarowych nawet o 55%”.

Volvo FH LNG i Volvo FM LNG to nie tylko niskie koszty eksploatacji, ale też najwyższa jakość, wysokie osiągi i mniejsze oddziaływanie na środowisko naturalne. Emisja CO2 jest mniejsza o 20% przy wykorzystaniu gazu kopalnego i nawet do 100% w przypadku biogazu. Pojazdy Volvo zasilane LNG mogą być także wykorzystywane w transporcie wszystkich klas ADR łącznie z EXII, jako jedyne ciężarówki z silnikiem gazowym mogą np. transportować towary na terenie gazoportu w Świnoujściu.

Użytkowane na pagórkowatych drogach południowej Polski pojazdy BISEK-ASFALT zużywały nawet 50 l ON na 100 km. Przejście na silniki dwupaliwowe o takich samych osiągach umożliwiło uzyskanie znacznych oszczędności.


Stacja LNG w Kostomłotach to 5. taki obiekt w Polsce, a pierwszy zrealizowany przez BISEK-ASFALT. Jej właściciel planuje budowę kolejnych 5-6 stacji tankowania gazu.