http://www.transporttm.pl/news/543/18/Poczta-Polska-testuje-gazowe-ciagniki

Pojazdy ciężarowe

Poczta Polska testuje gazowe ciągniki

09-07-2019

W pocztowej flocie jest ponad 160 ciągników siodłowych zasilanych olejem napędowym, dla którego doskonałą alternatywą jest skroplony gaz ziemny. Dlatego Poczta Polska rozpoczęła praktyczne próby obu dostępnych na rynku pojazdów LNG. To kolejny etap programu stopniowej wymiany floty na niskoemisyjną.



„Zgodnie ze strategią Poczta Polska stawia na rozwój usług logistycznych. Rocznie przewozimy ponad 1,8 mld przesyłek pocztowych i ponad 1 mln przesyłek paletowych. Prognozy pokazują, że w kolejnych latach wolumeny będą rosły. Jednocześnie, przygotowując się do wejścia w tzw. Strefy Czystego Transportu, Poczta podobnie jak inne firmy logistyczne z wyprzedzeniem analizuje rynek pojazdów zarówno elektrycznych jak i na paliwa alternatywne, by zdobyć doświadczenia i jak najlepiej przygotować się do wymiany floty” – mówi Jerzy Garycki, dyrektor zarządzający Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej.

Ciągnik siodłowy Scania R410 zasilany LNG jest testowany przez Pocztę Polską na trasie Lublin-Warszawa-Lublin. Spalanie gazu ziemnego umożliwia redukcję emisji CO2 o ok. 10%, emisja NOx jest o ponad 60% mniejsza w porównaniu z pojazdami zasilanymi dieslem, wyeliminowano ze spalin cząstki stałe. Zasięg ciągnika w płaskim terenie wynosi do 1300 km. Ciągnik wyposażono w zautomatyzowaną skrzynię Scania Opticruise, która zapewnia płynną i szybką zmianę biegów oraz najwyższy komfort jazdy kierowcy.

Zrównoważony rozwój to główne hasło we współczesnym myśleniu o branży transportowej. „W Scania traktujemy zrównoważony rozwój bardzo poważnie, jako zadanie na tu i teraz. Optymalizując transport i mobilność w inteligentny sposób, wykorzystując nie tylko paliwa alternatywne, ale także digitalizację i automatyzację, możemy ograniczyć marnotrawstwo w transporcie i zadbać o środowisko. Scania to znacznie więcej niż produkty i usługi, to kompleksowe, zrównoważone rozwiązania transportowe. Coraz więcej przedsiębiorstw jest świadomych potrzeby redukcji emisji CO2 w swoich operacjach transportowych. Testy pojazdu Scania zasilanego gazem w Poczcie Polskiej są doskonałym przykładem odpowiedzialnego podejścia do tych wyzwań. Jesteśmy liderem zrównoważonego transportu na rynku. W naszej ofercie znajdują się produkty i usługi, dzięki którym możemy zaproponować lepiej dopasowane, bardziej zrównoważone i korzystniejsze pod względem kosztów rozwiązania niż jakikolwiek inny producent. Pojazdy Scania zasilane gazem pozwalają na osiągnięcie idealnej równowagi między niską emisji spalin, mocą i zasięgiem” – mówi Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

IVECO Poland przekazała Poczcie do testów ciągnik siodłowy Stralis Natural Power o mocy 460 KM. Jest to jedyny na rynku pojazd LNG przystosowany do przewozu materiałów niebezpiecznych zgodnie z ADR. Wyposażony w dwa zbiorniki LNG o łącznej pojemności 1080 l (390 kg gazu) zapewnia zasięg do 1600 km. Ciągnik ma nowoczesną skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające jazdę, tempomat korzystający z topografii terenu HI-CRUISE i zwalniacz. Przestronna, wysoka kabina AS jest wyposażona w komfortowe fotele i lodówkę o pojemności 50 l, dobrą widoczność zapewniają reflektory ksenonowe.

Testowany pojazd będzie poruszał się m.in. na trasach Warszawa-Ostrołęka, Warszawa-Ciechanów i Warszawa- Łódź dostarczając przesyłki, głównie listy i paczki.

Poczta Polska prowadzi największe w Polsce testy samochodów zasilanych paliwami alternatywnymi, przygotowując się do możliwości wjazdu w Strefy Czystego Transportu. W ub. roku testowano pojazdy elektryczne do 3,5 t o ładowności do 800 kg, jesienią do pocztowej floty dołączy kilkadziesiąt takich. W tym roku są testowane samochody dostawcze o ładowności pow. 800 kg i ciągniki siodłowe LNG.

Testy ciągnika Stralis LNG to kolejne działanie Poczty Polskiej związane z elektromobilnością i paliwami alternatywnymi, które ma sprawdzić możliwość użytkowania pojazdów nisko- i bezemisyjnych we flocie operatora pocztowego.