http://www.transporttm.pl/news/537/17/Dwuprzegubowy-Solaris-Trollino-24-na-ulicach-Gdyni

Autobusy

Dwuprzegubowy Solaris Trollino 24 na ulicach Gdyni

25-06-2019

Na początku czerwca na ulice Gdyni wyjechał Solaris Trollino 24. Najdłuższy pojazd producenta z Bolechowa przechodzi obecnie testy jezdne, podczas których inżynierowie dopracowują algorytmy sterowania m.in. 4. osią, przegubami i systemem EBS.



Solaris Trollino 24, którego oficjalna światowa premiera odbędzie się podczas największych europejskich targów Busworld w Brukseli (18-23 października) przechodzi obecnie intensywne jazdy testowe z wykorzystaniem sieci trakcyjnej PKT Gdynia. Okres 6 tygodni, jakie pojazd spędzi w tym nadmorskim mieście zostanie wykorzystany również na przeprowadzenie badań przez jednostki certyfikacyjne w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu z pasażerami i homologacji.

Prototypowy Solaris Trollino 24 powstał z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej seryjnej produkcji pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym i trolejbusów. Jest to pojazd bardzo zaawansowany technicznie. Napęd z 2 silników trakcyjnych jest kierowany na 2 osie. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii będzie ładowany podczas jazdy z trakcji trolejbusowej przez tradycyjny dla trolejbusów pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach zostanie wykorzystana do zasilania, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną. Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim 4. oś jest skrętna. Pojazd o unikatowym układzie drzwi 2-2-2-2-2 wyposażono m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Solaris Bus & Coach wprowadziła do oferty trolejbusy już w 2001 r., pierwszy z nich trafił właśnie do Gdyni. Od tego momentu blisko 1,5 tys. pojazdów tego typu zostało zamówionych i dostarczonych do klientów z 16 państw.

Testy superjamnika z wykorzystaniem infrastruktury technicznej PKT Gdynia potrwają około 6 tygodni.