http://www.transporttm.pl/news/520/126/Program-nadwozi-do-Opla-Combo

Samochody dostawcze

Program nadwozi do Opla Combo

25-04-2019

Opel wdraża w całej Europie program wysokiej jakości zabudów osobowego Combo Life i dostawczego Combo Cargo. Pierwsze konwersje zgodne ze standardami fabrycznymi są już dostępne u dealerów.



Praktyczny i komfortowy Opel Combo, oparty na platformie EMP2 opracowanej przez Groupe PSA, może stanowić bazę do zabudowy zarówno w wersji standardowej (4,40 m długości), jak i XL (4,75 m). Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne z homologacją WLTP, spełniające wymagania normy Euro 6d-TEMP i zapewniające odpowiednie osiągi. Silniki współpracują z wydajnymi 5- i 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Po raz pierwszy w tym segmencie jest dostępna również 8-biegowa skrzynia automatyczna. Osobowa i dostawcza wersja Combo są wyposażone w systemy wspomagające kierowcę oraz innowacyjne technologie niespotykane w tym segmencie rynku. Wybrane wersje są dostępne z częściową blokadą mechanizmu różnicowego, zwiększonym prześwitem i osłonami podwozia.

Wobec starzenia się społeczeństw europejskich oczekuje się m.in. szybkiego wzrostu popytu na konwersje umożliwiające przewiezienie osoby niepełnosprawnej na wózku. Do wyboru są zabudowy wersji standardowej i Combo XL, którą może podróżować nawet 6 osób, w tym jedna na wózku inwalidzkim. Bezpieczeństwo pasażera na wózku zapewniają trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z systemami mocowania oraz elektrycznymi i mechanicznymi zwijaczami. Wózek wprowadza się do samochodu od tyłu po rampie. Miejsce na wózek inwalidzki w Combo może mieć do 1,5 m długości, 1,45 m wysokości oraz 85 cm szerokości.

Europa jest również jednym z najważniejszych rynków pojazdów do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej. Zapotrzebowanie na takie samochody wynika z intensywnego stylu życia i zróżnicowanych zwyczajów żywieniowych mieszkańców kontynentu. Kolejną grupę odbiorców stanowią firmy farmaceutyczne, których produkty muszą być chronione zarówno przed zimnem, jak i upałem. Combo Cargo jest przygotowany do montażu zabudowy izotermicznej lub chłodniczej, umożliwiającej przewóz wrażliwych towarów na ostatnim odcinku przed dostarczeniem odbiorcy. Opel oferuje konwersje nadwozi o długości standardowej i XL, dwu- lub trzymiejscowych, z dwuskrzydłowymi tylnymi drzwiami i z bocznymi drzwiami przesuwanymi lub bez. Dodatkowo są dostępne liczne opcje pozwalające dostosować Combo do przewozu towarów w temperaturze kontrolowanej. Są to m.in. agregat chłodniczy, dodatkowa wyjmowana płyta podłogi, regulowane półki, kurtyna paskowa w świetle drzwi, szyny ułatwiające mocowanie przewożonego towaru i klamka umożliwiająca otwieranie drzwi przesuwanych od wewnątrz.

W ofercie nie mogło zabraknąć systemów regałowych do wersji dostawczej. Modułowe regały do montażu na prawej i lewej ścianie Combo Cargo obejmują zestawy szuflad i skrzynek zapewniających łatwy dostęp do narzędzi i materiałów. Zintegrowane systemy mocowania ładunku, szybkie i łatwe w użyciu, pomagają zabezpieczyć przedział ładunkowy przed uszkodzeniami. Akcesoria Opla zwiększają bezpieczeństwo i funkcjonalność, podkreślają styl samochodu i pozwalają dostosować go do indywidualnych potrzeb.

 

Współpraca z renomowanymi dostawcami powinna zapewnić firmie Opel i modelowi Combo znaczący udział w rynku samochodów ze specjalistycznymi zabudowami. Dodatkową zaletą dla klientów jest profesjonalna obsługa posprzedażna w sieci.

 

Combo przystosowany do przewozu osoby na wózku jest dostępny także z zawieszeniem pneumatycznym, które pozwala obniżyć nadwozie, i rampą blokowaną na tylnym zderzaku elektrycznie, a nie manualnie.

 

Combo do przewozu wrażliwych farmaceutyków, z rozprowadzeniem powietrza zapewniającym jednakową temperaturę w całej ładowni. To wykonanie włoskiej firmy Car Fiberglass, wprowadzającej nazwą konkurentów w błąd: całość jest tłoczona z ABS.

 

Warsztatowy Combo z lekkimi regałami Sortimo.