http://www.transporttm.pl/news/486/18/Nowa-spolka-Mercedes-Benz-Trucks-Polska

Pojazdy ciężarowe

Nowa spółka: Mercedes-Benz Trucks Polska

23-01-2019

Mercedes-Benz Trucks Polska, nowa spółka Daimler AG w Polsce, rozpoczęła działalność 2 stycznia br. Jej utworzenie to kolejny krok na drodze do lepszego rozpoznawania i spełniania potrzeb tego sektora rynku. Decyzja koncernu ma charakter globalny, w naszym kraju spółka została wydzielona ze struktur Mercedes-Benz Polska. W skład Zarządu Mercedes-Benz Trucks wchodzą Przemysław Rajewski (Prezes) i Magdalena Konarska (Wiceprezes).



Celem strategicznym Mercedes-Benz Trucks Polska jest koncentracja na potrzebach rynku pojazdów ciężarowych we wszystkich obszarach działalności (sprzedaż, serwis, marketing, PR i inne niezbędne usługi). „Ta zmiana jest w istocie rzeczy efektem procesu, który rozpoczął kilka lat temu program Customer Dedication. Dostrzegliśmy wówczas, że klienci samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych wymagają coraz dokładniejszego dostosowania pod kątem różnych potrzeb, a nie działań skoncentrowanych jedynie na wspólnej marce Mercedes-Benz. Oczywiście sprzedaż pojazdów zawsze była rozłączna, ale wiele innych obszarów, takich jak serwis, obsługa posprzedażna, PR, marketing oraz inne usługi działało wspólnie” – wyjaśnia prezes Przemysław Rajewski. Nowa spółka jest efektem zmian zachodzących w koncernie Daimler AG, o których zadecydowano w połowie 2018 r. Było nią wydzielenie trzech głównych sektorów działalności: samochody osobowe i dostawcze, usługi finansowe oraz pojazdy ciężarowe i autobusy. W efekcie zmiany Mercedes-Benz Trucks Polska zyska większą samodzielność i elastyczność. Nowa spółka nie stawia sobie za cel rewolucyjnych zmian, jest to raczej kontynuacja i deklaracja pogłębienia obranego kierunku działań na poziomie strukturalnym.

„Dzięki tej zmianie będziemy bliżej naszych klientów, a drogi decyzyjne wewnątrz firmy będą krótsze i bardziej efektywne. Klienci otrzymają szybciej lepiej dopasowane do ich potrzeb produkty i usługi. Jest to również odpowiedź Daimler AG na trendy biznesowe, takie jak digitalizacja, usieciowienie: chcemy dostarczać nie tylko pojazd, ale kompleksowe usługi mobilne, finansowanie dopasowane do potrzeb przedsiębiorcy transportowego. Polska jest obecnie 4. rynkiem w Europie, jeśli chodzi o jego wielkość. Rośnie ilość zleceń transportowych, ale z drugiej strony narastają problemy z brakiem kierowców. Dlatego tak istotne jest, żeby producent samochodów ciężarowych był dla swoich klientów partnerem. Uważamy, że naszym zadaniem jako marki premium jest przygotowanie kompleksowej oferty skrojonej na miarę klienta, a do tego niezbędne jest pełne zrozumienie wszystkiego, co wiąże się z branżą, w której działa. Po to właśnie powstał Mercedes-Benz Trucks Polska” – dodaje Magdalena Konarska.