http://www.transporttm.pl/news/461/20/Goodyear-FUELMAX-PERFORMANCE-i-nowosci-w-zarzadzaniu-oponami

Warsztat i opony

Goodyear FUELMAX PERFORMANCE i nowości w zarządzaniu oponami

15-10-2018

Goodyear zaprezentował na IAA 2018 wydajne paliwowo opony FUELMAX PERFORMANCE. Pierwsze ciężarówkowe ogumienie koncernu z pełną mieszanką krzemionkową uzyskało ocenę A na unijnej etykiecie za wydajność paliwową i spełnia wymagania zimowe, potwierdzone oznaczeniem 3PMSF. Dzięki tym oponom długodystansowe floty mogą oszczędzać paliwo, a producenci ciężarówek spełniać unijne cele ograniczenia emisji CO2. Ponadto premierę miały dwie aplikacje na telefon komórkowy, będące częścią systemu Goodyear Proactive Solutions.



Jednoczesne zastosowanie Goodyear Proactive Solutions i opon FUELMAX PERFORMANCE jest niezbędne dla optymalizacji osiągów i dalszego obniżania całkowitych kosztów użytkowania oraz emisji. „Opony są kluczowym elementem zrównoważonego transportu i jednym z najważniejszych czynników wpływających na osiągi pojazdu. Nowe opony Goodyear FUELMAX PERFORMANCE dowodzą, że rozumiemy wyzwania i możliwości wynikające z nowych uregulowań środowiskowych. Ponadto podkreślamy nasze dążenie do wspierania producentów i flot w osiąganiu tych celów i redukowaniu kosztów. Opony są tylko częścią szerszego zestawu rozwiązań. Kluczem do pełnego wykorzystania potencjału opon oraz maksymalizacji zysków i ograniczenia emisji jest system Goodyear Proactive Solutions i inne usługi związane z kompleksową obsługą ogumienia” - powiedział David Anckaert, Vice President Goodyear Commercial Tires Europe.

Zadaniem opon FUELMAX PERFORMANCE jest maksymalizacja oszczędności paliwa, osiągana przez odporność na nagrzewanie i niskie opory toczenia. Ogumienie, opracowane z myślą o przewozach długodystansowych, uzyskało na unijnej etykiecie kategorię A w zakresie wydajności paliwowej, B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni i symbol jednej fali za hałas zewnętrzny, a także oznaczenie 3PMSF świadczące o spełnieniu wymogów stawianych oponom zimowym.

To pierwsze opony ciężarowe Goodyear z bieżnikiem wykonanym w technologii pełnej mieszanki krzemionkowej, która jest kluczowym elementem obniżającym zużycie paliwa i poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni. Ich konstrukcja zapewnia bardzo regularny rozkład ciśnienia w obszarze styku z drogą, co przekłada się na równomierne zużycie i długie przebiegi w każdych warunkach występujących podczas długodystansowych przewozów.

W skład nowej linii Goodyear wchodzą dwie opony FUELMAX S PERFORMANCE na oś kierowaną oraz opona FUELMAX D PERFORMANCE na oś napędową. Ich połączenie z prezentowanymi wcześniej oponami Goodyear FUELMAX T do naczep, również klasy A pod względem wydajności paliwowej, umożliwia kompleksowe obniżenie zużycia paliwa. Długodystansowa flota 100 zestawów wykorzystująca nowe ogumienie Goodyear może oszczędzić do 214 tys. l oleju napędowego rocznie, co oznacza oszczędność ok 290 tys. euro na kosztach paliwa w porównaniu z oponami klasy B. Do tego zmniejszy emisję CO2 o 557 tys. kg.

Cechą tej linii jest identyfikator RFID wbudowany w każdą oponę, ułatwiający rozpoznanie za pomocą urządzenia połączonego z systemem zarządzania.

Opony na oś kierowaną FUELMAX S PERFORMANCE są oferowane w rozmiarach 315/70 R22,5 i 385/55 R22,5. Te pierwsze mają 5 żeber, drugie 6. Oba warianty wyróżniają się bieżnikiem, który optymalizuje usuwanie wody i zapewnia równomierne zużycie. Opona zachowuje parametry hamowania na mokrej nawierzchni nawet po dłuższym okresie eksploatacji.

Ogumienie na oś napędową FUELMAX D PERFORMANCE jest dostępne w rozmiarze 315/70 R22,5 i wzbogacone o technologię bieżnikową IntelliMax Groove. Wspomaga to trakcję i samooczyszczanie. Nowe rowki pojawiają się przy 60% zużyciu bieżnika, by zapewnić przyczepność, długie przebiegi i niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji. Szesnaście okien pomiarowych zapewnia ocenę bieżnika w każdej pozycji.

Najnowsze innowacje w zestawie Goodyear Proactive Solutions to dwie aplikacje mobilne: jedna dedykowana menedżerom flot, druga kierowcom. Umożliwiają one dostęp do ciągle uaktualnianych danych o oponach, zapewniając menedżerowi przegląd floty i raporty dotyczące stanu każdej opony w każdym pojeździe, a kierowcy bieżący wgląd w parametry ogumienia. W razie wykrycia problemów system generuje ostrzeżenia. Pojazd ciężarowy jeżdżący na oponach z właściwym ciśnieniem może zaoszczędzić nawet 694 euro rocznie w porównaniu z wyposażonym w ogumienie niedopompowane o 1,5 bara. Prawidłowe ciśnienie umożliwia oszczędność do 510 l paliwa i zmniejszenie emisji CO2 o 1330 kg.

Nowe ogumienie Goodyear ma zintegrowany system identyfikacji radiowej (RFID), czyli wtopionego czipa umożliwiającego szybką i łatwą weryfikację. Wspiera to zarządzanie oponami i ich śledzenie, co dodatkowo odstrasza złodziei.