Autobusy
Pierwsze elektryczne Solarisy w Rumunii

Urbino 12 electric dostarczone przez Solaris do Kluż-Napoki to pierwsze bezemisyjne pojazdy bateryjne w Rumunii. Nic dziwnego, że w uroczystości przekazania pojazdów udział wzięli burmistrz miasta Emil Boca i ambasador Polski w Rumunii Arkadiusz Michoński. W spotkaniu uczestniczył także ambasador Szwajcarii w Rumunii, jako że elektrobusy zostały zakupione w ramach Programu Współpracy Szwajcarsko-Rumuńskiej.
Dwunastometrowe Urbino electric dla rumuńskiego przewoźnika są wyposażone w napęd polskiej produkcji: silniki centralne o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznaczało dla miasta także inwestycję w infrastrukturę, zbudowano 11 stacji wolnego ładowania i 2 stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów zamontowanych na dachach pojazdów. W autobusach dla Kluż-Napoka jest m.in. klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Ponadto w elektrycznych Urbino będzie możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 78 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących, 10 spośród nich jest dostępnych z niskiej podłogi.
Zamówienie realizowane przez Solaris jest pierwszym w Rumunii kontraktem na autobusy elektryczne. Historia współpracy jest jednak znacznie dłuższa: pierwszy wyprodukowany dla rumuńskiego przewoźnika pojazd (12-metrowe Trollino) wyjechał z Bolechowa ponad 15 lat temu, a łączna liczba autobusów marki dostarczonych do tego kraju przekroczyła 200.