http://www.transporttm.pl/news/431/18/Targi-Autostrada-MASZBUD-i-ROTRA-zakonczone

Pojazdy ciężarowe

Targi Autostrada, MASZBUD i ROTRA zakończone

29-05-2018

Ponad 10 tysięcy zwiedzających, 418 firm zajmujących 30 tys. m2 powierzchni wystawienniczej i 10 konferencji dotyczących budownictwa drogowego, tak w skrócie można opisać trwające od 8 do 10 maja targi Autostrada, MASZBUD i ROTRA.



 

Wydarzenie, które po raz kolejny zgromadziło przedstawicieli firmy z branży budownictwa drogowego, stało się już tradycją. Co roku w targowych halach są prezentowane m.in. najnowsze maszyny budowlane, samochody dostarczające kruszywa czy konstrukcje wzmacniające. Również w tym roku nie zabrakło przedstawicieli największych Polskich i zagranicznych firm. Swoje produkty zaprezentowały m.in. KH-KIPPER, Scania, LOTOS, czy LiuGong Dressta Machinery. Oprócz maszyn imponujących rozmiarami i możliwościami, do Targów Kielce zawitał także sprzęt, którego na co dzień drogowcy używają do przeprowadzania drobnych prac remontowych. Młoty elektryczne, mini-rozrabiarki do asfaltu czy małe koparki czekały na zainteresowanych w cieniu wielkich maszyn.

O znaczeniu i randze wydarzenia świadczyć może także liczba konferencji i gości, którzy wzięli udział w panelach dyskusyjnych. Do najważniejszej należała debata Polska Droga do dobrobytu z udziałem wiceministra w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Marka Chodkiewicza, zorganizowana przez tygodnik Wprost. Podczas konferencji dyskutowano nad stanem polskich dróg i funduszach przeznaczanych na remonty i renowację szos. Nie zabrakło także trudnych tematów: o ryzykownych umowach i potencjalnych zagrożeniach, które groziły firmom podwykonawczym, mówiła Iwona Stępień-Kotlarek, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Ważne wnioski z raportu „O firmach drogowych” przedstawiono podczas spotkania „Firmy drogowe – ich kondycja, inwestycje, ryzyko i perspektywy”. Organizatorem spotkania była Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa wspólnie z firmą Arcata Partners. Raport wskazuje, że ostatnie lata to okres dynamicznych zmian w branży, a twórcy dodatkowo podkreślali ich pochodzenie i znaczenie. Autorzy zawarli w nim także zaktualizowaną prognozę rynku robót drogowych aż do roku 2025.

Nie zabrakło także specjalistycznych konferencji: „Infrastruktura drogowo-kolejowa. Przeszłość, Teraźniejszość, Przyszłość”, „Nowoczesna diagnostyka i naprawy nawierzchni drogowych”, „Bezpieczeństwo techniczne maszyn budowlanych i pojazdów”, podczas których zainteresowani pogłębiali swoją wiedzę, a także nawiązywali biznesowe relacje.

Podczas targów odbyły się pokazy dynamiczne sprzętu budowlanego. Operatorzy tradycyjnie stanęli w szranki w Konkursie Operatorów Maszyn Budowlanych BIG BAU MASTER. Podobnie jak w ub. roku nie zabrakło „Żywego Serwisu” zorganizowanego przez Przegląd Oponiarski. Na stoisku redakcji odbyły się pokazy naprawy opon samochodów ciężarowych i maszyn budowalnych typu OTR.

Przyszli, ale także już pracujący operatorzy mogli sprawdzić swoje umiejętności w specjalnych symulatorach maszyn budowlanych. Pod okiem instruktorów z Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego nawet niedoświadczone osoby próbowały swych sił w kierowaniu koparką.