http://www.transporttm.pl/news/425/18/IVECO-z-pelna-gama-pojazdow-gazowych-na-TEN-T-2018

Pojazdy ciężarowe

IVECO z pełną gamą pojazdów gazowych na TEN-T 2018

10-05-2018

IVECO brało udział w Dniach TEN-T 2018 w Lublanie, 9. spotkaniu poświęconym polityce UE w zakresie infrastruktury. Uczestniczyli w niej ministrowie europejscy, posłowie do Parlamentu Europejskiego i główni interesariusze, by omówić synergie między transportem, energią i łącznością cyfrową, przyczyniające się do inteligentnego, zrównoważonego rozwoju i bezpiecznej mobilności opartej na transeuropejskiej sieci transportowej.



 

Jedna sesja była poświęcona poprawie rynku paliw alternatywnych przez określenie wizji, celów i środków politycznych. IVECO, jedyny producent samochodów ciężarowych biorący udział w spotkaniu, prezentowała pełną gamę pojazdów dostawczych i ciężarowych napędzanych gazem ziemnym, a także umożliwiła jazdy próbne Daily Hi-Matic Natural Power. W IVECO bardzo wcześnie zauważono, że gaz ziemny jest najbardziej efektywnym technologicznie wyborem, rozwiązaniem dojrzałym i przystępnym cenowo, a dodatkowo rozwiązuje problem jakości powietrza na obszarach miejskich i ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Gaz ziemny jest jedynym paliwem, które ma szerokie zastosowanie w perspektywie krótko- i średnioterminowej. Dzięki zaawansowanej technologii IVECO Natural Power i pełnej gamie pojazdów zasilanych tym zrównoważonym paliwem, od lekkich samochodów dostawczych po pojazdy ciężarowe do transportu dalekobieżnego i autobusy, ta alternatywa stała się rzeczywistością.

IVECO Daily Hi-Matic Natural Power należy do zrównoważonej rodziny pojazdów Blue Power, która zdobyła tytuł „International Van of the Year 2018". Jest to pierwszy samochód dostawczy zasilany sprężonym gazem ziemnym z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, łączący zalety technologii Natural Power i przyjemność z jazdy dzięki przekładni Hi-Matic. Komfort kabiny dodatkowo zwiększa niezwykle cicha praca silnika. W rzeczywistych warunkach jazdy i w środowisku miejskim emisja CO2 jest o 5% niższa niż w dieslu, a dzięki zastosowaniu bio-metanu może być zbliżona do zera. Niższa cena CNG może skutkować redukcją kosztów ponad 35% w porównaniu do ON.

Eurocargo Natural Power ma 6-cylindrowy silnik CNG, który zapewnia moment obrotowy 750 Nm i moc 210 KM. Jego możliwości transportowe są identyczne jak pojazdu zasilanego olejem napędowym, maksymalny zasięg wynosi 400 km. Eurocargo NP dzięki niskiej emisji spalin i cichej pracy (certyfikat Piek, emisja hałasu mniejsza niż 72 dB) może jeździć w strefach ograniczonego ruchu i idealnie nadaje się do pracy w nocy.

Stralis NP 460, ukoronowany w Wielkiej Brytanii tytułem „Low Carbon Truck of the Year”, jest pierwszą ciężarówką zasilaną gazem ziemnym zaprojektowaną do eksploatacji długodystansowej. Jest to gama samochodów ciężarowych na gaz ziemny ze zautomatyzowaną skrzynią biegów najnowszej generacji, która ma służyć wszystkim misjom i łączy zrównoważony rozwój, wydajność, produktywność i autonomię. Może pracować na sprężonym (CNG) lub skroplonym gazie ziemnym (LNG), Stralis NP 460 w wersji LNG ma autonomię do 1600 km. Zapewnia znaczną redukcję emisji cząstek stałych i NOx w porównaniu z wartościami granicznymi normy Euro VI, a przy biometanie również emisja CO2 jest zmniejszona o 95%. Ogranicza hałasu, pracując poniżej 71 dB. Jest wyposażony w najnowocześniejsze technologie IVECO, które zapewniają nawet o 9% niższy całkowity koszt posiadania w porównaniu z ciężarówką z silnikiem wysokoprężnym.

Autobus 12-metrowy IVECO Bus Crossway Low Entry Natural Power został specjalnie zaprojektowany, by sprostać wyzwaniom związanym z miejskim i międzymiastowym przewozem pasażerskim, jednocześnie spełniając cele środowiskowe. Pojazd był wielokrotnie nagradzany, m. in. za opatentowaną konstrukcję, która integruje zbiorniki CNG na dachu, co optymalizuje wysokość wnętrza i pozwala działać w dowolnym miejscu przy najniższej całkowitej wysokości na rynku 3210 mm, autonomii do 600 km i energooszczędnemu silnikowi Cursor 9 NP.

IVECO rozwija pojazdy elektryczne (autobusy miejskie i Daily dla logistyki), ale dostrzega w metanie i biometanie alternatywę dla oleju napędowego, o szerokiej możliwości zastosowania i o dużym potencjale obniżenia emisji CO2.