http://www.transporttm.pl/news/36/18/Naczepy-Kaessbohrer-Maxima-z-systemem-mocowania-K-FIX

Pojazdy ciężarowe

Naczepy Kässbohrer Maxima z systemem mocowania K-FIX

13-10-2011
Sprzedawane w Polsce naczepy kurtynowe Kässbohrer wyróżniały się na rynku standardowymi  20 parami pierścieni do mocowania ładunku w podłodze.

Był to jeden z przykładów dostosowania pojazdów do naszych realiów: polscy przewoźnicy są szczególnie narażeni na kontrolę poprawnego zabezpieczenia ładunku, zwłaszcza za zachodnią granicą. Producent mógł o tym łatwo zapomnieć, bo w jego kraju utrzymanie ładunku na naczepie jest powierzane Allahowi...
Timex, polski importer naczep Kässbohrer, ma jednak wieloletnie doświadczenia w sprzedaży naczep różnych typów polskim firmom transportowymi i wie, jakie mają one problemy. Stąd kolejny krok: Timex opracował układ dodatkowych listew do kotwiczenia pasów przykręcanych do obrzeży podłogi i uzgodnił z producentem seryjne wyposażanie w nie pojazdów przeznaczonych na rynek nasz i krajów nadbałtyckich, które znajdują się pod jego opieką. System K-Fix nie wymaga dopłaty, podobnie jak rezygnacja z niego, która w pewnych przypadkach może być uzasadniona, choćby z tego powodu, że stalowe listwy zastępują montowane wcześniej w tym miejscu gumowe odboje. Idea listew otworowych na całej długości naczepy jest znana, Timex wykorzystał najlepsze elementy spotykanych dotąd
rozwiązań i dodał swój: podzielił je na segmenty o długości 1,5 m, mocując po 7 takich na każdym obrzeżu. Dzięki temu można łatwo odkręcić segment, który uległ uszkodzeniu np. na skutek mocnego uderzenia przez wózek widłowy. Pełen zestaw listew tworzy po każdej stronie 84 punkty do mocowania pasów, w postaci owalnych otworów – przy takim kształcie lepiej układają się podwójne haki pasów. Pasują do nich pasy z typowymi zakończeniami, łatwo dostępne w handlu, o sile napinania 2000 daN.

Liczba pierścieni mocujących w podłodze jest wtedy zmniejszana do 17 par. Standardowa jest para pierścieni na przedniej ścianie. Ten kompleksowy system umożliwiający zapięcie ładunku pasami jest wspomagany przez rozwiązania chroniące przed skutkami niewłaściwego zamocowania lub eliminujące konieczność stosowania dodatkowych zabezpieczeń: przednią ścianę o odporności na nacisk zgodną z certyfikatem EN 12642 XL oraz boczne kłonice Hestal z kieszeniami na 5 par pojedynczych łat i jedną wysoką kieszenią u dołu, mieszczącą 3 łaty ułożone jedna na drugiej. Dzięki tak bogatemu wyposażeniu naczepy Maxima spełniają przepisy „zakładowe” DCE 9.5 oraz wymagania Michelin przy transporcie opon. Warto też dodać, że są one seryjnie wyposażane w rolkowe odbojniki tylne, zmniejszające ryzyko uszkodzenia naczepy przy cofaniu i przeładunku przy rampie. Dzięki tym rozwiązaniom i korzystnej cenie naczepy kurtynowe Kässbohrer są już dostrzegane i doceniane na polskim rynku. (WK)