Pojazdy ciężarowe
Pierwsze dostawy hybrydowych Renault Premium

Ze względu na miarę klienta, kluczyki do nich przekazał sam Stefano Chmielewski, Prezes Renault Trucks. Przyszłego użytkownika reprezentował na uroczystości w Lyonie Francois Bertreau, Prezes Zarządu Grupy Norbert Dentressangle. Choć Grupa jest wieloletnim odbiorcą pojazdów Renault i mado nich zaufanie, pierwsze hybrydowe Renault Premium Distribution Hybrys Tech 4x2 o mocy 310 KM i ładowności 19 t posłużą do testowania napędów alternatywnych w rzeczywistych warunkach miejskiego i podmiejskiego transportu dystrybucyjnego w Lyonie i Paryżu. Grupa Carrefour, która będzie eksploatowała pierwszy pojazd w rejonie paryskim, ma nadzieję, że z jego pomocą ograniczy wpływ swojej sieci logistycznej na środowisko. Dzięki połączeniu silnika cieplnego z elektrycznym pojazdy hybrydowe powinny zużywać znacznie mniej paliwa (o około 20%) i być cichsze niż analogiczne wyłącznie z silnikiem spalinowym. W zakresie prędkości od 0 do 20 km/h są napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym. Renault Trucks od kilku lat przygotowuje się do szerszego wykorzystania energii alternatywnych i obecnie proponuje klientom szeroką ofertę pojazdów Clean Tech: elektrycznych, hybrydowych lub CNG. Stefano Chmielewski(wcześniej sceptycznie nastawiony do hybryd!) tak skomentował pierwszy odbiór hybrydowych Premium: „Transport drogowy przeżywa rewolucję. Renault Trucks w pełni w niej uczestniczy. Nie tylko
oferując klientom pojazdy z napędem wysokoprężnym o małym zużyciu paliwa, ale także proponując od kilku lat pojazdy k o r z y s t a j ą c e z alternatywnych energii. Po 2 latach testów u klientów w warunkach rzeczywistych, Renault Trucks opanował już tę technologię. Dostawa 2 pojazdów opartych na technologii hybrydowej dla takiego klienta, jak Norbert Dentressangle dowodzi, że różni gracze w sektorze transportu drogowego wspólnie przyczyniają się do postępu w dziedzinie transportu towarów trwałego użytku”. Francois Bertreau stwierdził: „Dostawa pierwszego pojazdu hybrydowego Renault Trucks dla Grupy Norbert Dentressangle jest wynikiem owocnej współpracy z Renault Trucks od ponad 30 lat i ponownie potwierdza nasze zaangażowanie w sferze redukcji emisji gazów cieplarnianych. Nasze ambitne działania na rzecz ochrony środowiska, jakie prowadzimy od 2003 r., sformułowane w ramach partnerstwa z agencją ADEME odnowionego w grudniu 2009 r., już obecnie pozwoliły nam zanotować znaczny postęp. Z parkiem, którego 85% pojazdów spełnia wymagania norm Euro IV i Euro V, eksploatujemy obecnie najczystszą i najnowocześniejszą flotę w Europie z punktu widzenia naszych klientów, dla których celem jest także zmniejszenie wskaźnika węglowego”.