http://www.transporttm.pl/news/322/18/Daimler-Trucks-prezentuje-E-FUSO-i-Vision-One

Pojazdy ciężarowe

Daimler Trucks prezentuje E-FUSO i Vision One

07-11-2017
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), spółka-córka koncernu Daimler, zapowiedziała na Tokyo Motor Show pełną elektryfikację wszystkich samochodów ciężarowych i autobusów FUSO w ciągu najbliższych lat.

.

Wprowadzono dla nich nową markę produktową E-FUSO. Potwierdzeniem tego strategicznego kroku i wzmocnieniem pozycji firmy jako pioniera w dziedzinie elektrycznych pojazdów użytkowych jest prezentacja pierwszej dużej ciężarówki z napędem wyłącznie elektrycznym E-FUSO Vision One. To koncepcyjna ciężarówka o DMC ok. 23 t i ładowności ok. 11 t, o 2 t mniejszej w stosunku do wariantu z silnikiem wysokoprężnym. Przy pojemności akumulatorów 300 kWh, E-FUSO Vision One ma zasięg nawet do 350 km. Możliwym obszarem zastosowań jest regionalny, miejski i podmiejski transport dystrybucyjny. Motorem elektryfikacji transportu są rosnące zainteresowanie klientów, rozwój infrastruktury i działania regulacyjne. W tych warunkach uruchomienie produkcji seryjnej E-FUSO Vision One na rynki rozwinięte, jak Japonia, Europa czy USA, jest możliwe w ciągu najbliższych 4 lat.

Wprowadzając markę E-FUSO, firma podkreśla zaangażowanie w elektryfikację całej palety produktów. Zwieńczeniem tego procesu będzie samochód ciężarowy dużej ładowności. W najbliższych latach wszystkie modele ciężarówek i autobusów marki FUSO otrzymają dodatkowe warianty elektryczne. Ich wprowadzenie na rynek będzie uzależnione od technicznej wykonalności i opłacalności.

FUSO zaprezentowała niedawno w Nowym Jorku eCantera, pierwszą produkowaną seryjnie lekką ciężarówkę z napędem elektrycznym. W fazie konstrukcyjnej eCantera i w testach z udziałem klientów FUSO zebrała cenne doświadczenie, które przyczyni się do realizacji kolejnych projektów. eCanter o DMC 7,5 t i zasięgu do 120 km obniża poziom emisji i zmniejsza hałas w miastach oraz potwierdził już opłacalność dla klientów, zmniejszając koszty eksploatacji nawet o 1 tys. euro na 10 tys. km przebiegu. Pierwsze eCantery trafiły w Japonii do znaczących klientów: elektryczne ciężarówki mają w swoich flotach sieć supermarketów Seven-Eleven i największa w Japonii firma transportowo-logistyczna Yamato. W Stanach Zjednoczonych wśród jej nabywców są UPS i kilka organizacji pozarządowych.

Oprócz własnego doświadczenia w rozwoju elektrycznych samochodów ciężarowych, marka E-FUSO korzysta z dostępu do zasobów technologicznych Daimler AG. Koncern z rozmachem inwestuje w elektromobilność, wykorzystując synergię pomiędzy działami samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Deutsche Accumotive, spółka-córka Daimler AG, dostarcza akumulatory do ciężarówek E-FUSO. Mercedes-Benz Energy, specjalista w dziedzinie stacjonarnych systemów magazynowania energii, projektuje zastosowania umożliwiające drugi cykl życia akumulatorów. Daimler ma ponadto udziały w firmie ChargePoint, największym na świecie dostawcy stacji ładujących i ich infrastruktury oraz w StoreDot, izraelskim startupie, opracowującym technologie szybkiego ładowania akumulatorów, które są szczególnie interesujące z punktu widzenia elektrycznych ciężarówek o dużej pojemności ładunkowej.