http://www.transporttm.pl/news/307/18/Logistyka-przyjazna-srodowisku

Pojazdy ciężarowe

Logistyka przyjazna środowisku

20-09-2017

Lider niskoemisyjnego transportu towarów, spółka z branży TSL No Limit i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych nawiązały strategiczną współpracę w zakresie promocji paliw alternatywnych w logistyce.



.

.

Spółka No Limit od 2016 r. używa pojazdów dystrybucyjnych zasilanych CNG m.in. w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie. Ekologiczne pojazdy są wykorzystywane do dostaw B2C, np. domowych, jak i B2B, np. do najbardziej prestiżowych galerii handlowych. „W przypadku niektórych naszych klientów, udział dostaw w oparciu o paliwa alternatywne osiągnie w 2017 r. ponad 20%. Warto zaznaczyć, że to dziesiątki tysięcy takich eko-dostaw” – mówi Prezes Zarządu No Limit, Marcin Blauth. Flota z logo „No Limit eko logistyka” w przyszłym roku ma liczyć kilkanaście miejskich samochodów dostawczych napędzanych CNG i 10 ciągników siodłowych Euro VI obudowanych aerodynamicznymi owiewkami. Analizuje się także poszerzenie floty o samochody zasilane LNG i pojazdy elektryczne. Są planowane testy pojazdu napędzanego LNG na trasie Warszawa - Poznań dla jednego z klientów, No Limit bacznie obserwuje rynek i czeka na pojawienie się odpowiedniego modelu samochodu elektrycznego do testów. W tym roku firma zainwestowała w elektryczne rowery do transportu miejskiego typu ekspres. „Spółka realizuje proekologiczny program rozwoju, a jej mottem jest Logistyka Przyjazna Środowisku. Równolegle z tworzeniem taboru miejskich samochodów dystrybucyjnych zasilanych paliwami alternatywnymi i wprowadzaniem proekologicznych rozwiązań w transporcie całopojazdowym, promujemy działania eko wśród pracowników. Realizujemy wiele projektów w ramach obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w tym m.in. sadzimy drzewa we współpracy z lasami państwowymi. Nasze nowoczesne podejście do rozwoju firmy, którego warunkiem koniecznym jest technologiczna innowacyjność uzupełniona o rozwiązania proekologiczne, zapewnia naszym klientom korzyści zarówno operacyjne, jak i wizerunkowe”- dodaje prezes Blauth.

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych jest organizacją promującą niskoemisyjne i efektywne ekonomicznie technologie w transporcie. „Uważamy, że najlepsze rozwiązania prawne i organizacyjne, przyczyniające się do dynamicznego rozwoju rynku, można osiągnąć jedynie przy współpracy całej branży. Dlatego tak aktywnie reprezentujemy przedsiębiorstwa, które inwestują w proekologiczne rozwiązania. No Limit jest tego najlepszym przykładem”– mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA. W ramach współpracy No Limit z PSPA, planowane są m.in. wspólne badania i raporty branżowe. Stowarzyszenie będzie propagować tę tematykę w ramach Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych i na pierwszym w Polsce portalu poświęconym paliwom alternatywnym www.orpa.pl.

Własna flota No Limit obejmuje ponad 20 samochodów FTL 13,6 (full truck load; ładunek całopojazdowy) Euro VI i kilkanaście małych samochodów dystrybucyjnych do 3,5 t Euro 6. Inwestuje się również w aerodynamiczne deflektory, zmniejszające zużycie paliwa.