http://www.transporttm.pl/news/257/18/W-2016-r-najwiecej-bylo-IVECO

Pojazdy ciężarowe

W 2016 r. najwięcej było IVECO

13-03-2017
W ub. roku zarejestrowano w Polsce 57 333 nowe pojazdy o DMC >=3,49 t, z czego 7491 marki IVECO. Podział na gamę modelową przedstawia się następująco: Daily 5938 szt., Eurocargo 252 szt., Stralis 1260 szt., Trakker 41 szt.

Jeśli podliczyć pojazdy użytkowe od 3,5 t DMC, najczęściej wybieraną w Polsce marką była IVECO, z udziałem rynkowym ponad 13%. Ten sukces zawdzięcza Daily, których w ub. r. zarejestrowano 5938 szt., prawie o 52% więcej, niż rok wcześniej. Taki wzrost rejestracji niemal 3-krotnie przewyższał średni w segmencie 3,49÷7,2 t, dzięki czemu Daily zajął w nim 3. miejsce z udziałem 18,8%. W segmencie 6,0÷16 t IVECO utrzymała pozycję lidera, rejestrując w zeszłym roku 885 pojazdów, co stanowiło niemal połowę (49,9%) tego rynku.

Rok 2016 był w IVECO rokiem premier, zarówno w gamie lekkiej, gdzie zaprezentowano nowego Daily E6, jak i ciężkiej, gdzie debiutowały 3 nowe wersje Stralisa, w tym modele XP nastawione na maksymalną oszczędność paliwa i NP zasilane sprężonym lub skroplonym gazem ziemnym. Nowy Stralis otrzymał zmodyfikowany układ napędowy, od silnika aż do opon, układ elektryczno-elektroniczny o nowej architekturze, ma nową i najlepszą w swojej klasie skrzynię biegów, a także nową tylną oś i zawieszenie. Wprowadzono także rozwiązania sprzyjające obniżeniu zużycia paliwa i poprawie parametrów ekologicznych, czego potwierdzeniem jest certyfikowana przez TUV 11,2-% oszczędność paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu Stralisa.

Wynik ten poświadczają testy drogowe przeprowadzane u klientów w rzeczywistych warunkach drogowych. Jeden z pierwszych egzemplarzy Stralisa trafił do firmy LINK, która miała we flocie wcześniejszy model. Używany na typowych trasach (Łódź-Holandia-Łódź i Łódź- Wielka Brytania-Łódź) ciągnik pokonał ok. 30 tys. przy średnim obciążeniu zestawu ok. 11,7 t. Średnie zużycie paliwa wyniosło 23,5l/ 100 km, dla porównania 50 Stralisów z rocznika 2013, z silnikami Euro VI, przy zbliżonych warunkach drogowych i obciążeniu spaliło średnio 27,3 l/100 km. Te 11% zostało potwierdzone w praktyce.