http://www.transporttm.pl/news/245/20/20-lat-Continental-Opony-Polska

Warsztat i opony

20 lat Continental Opony Polska

25-01-2017

Polski oddział koncernu Continental podsumował 20 lat działalności w Polsce. W ciągu 2 dekad funkcjonowania firma 5-krotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, przekroczyła miliard złotych rocznego obrotu i stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.



.

.

Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polsce rozpoczęto w 1911 r. w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, sprzedające ogumienie i wyposażenie warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 r., powołując spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o. Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało ok. 20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył 5 pracowników. Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10 klientami i generowała obroty roczne kilku mln zł: w grudniu ub. roku świętowała przekroczenie rocznego obrotu 1 mld złotych.

Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest multibrandowoś

. Firma startowała z 5 markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador. Poza Polską, firma zarządza również rynkami takimi jak: Litwa, Łotwa, Estonia, Obwód Kaliningradzki, Białoruś, Mołdawia i Ukraina. „Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku, to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią.” – powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 r. zarządzał firmą Continental Opony Polska. W ub. roku objął mniejszy, ale spokojniejszy rynek krajów adriatyckich.

Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższej jakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich. Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych Continental Opony Polska w 2010 r. uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService, pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu 5 lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.

W 2011 r. otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwis samochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental. Aktualnie BestDrive dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych i ciężarowych w całej Polsce. „Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wielu zróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanych przez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów. Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach, oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśród naszych partnerów i klientów, oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy.” – podsumował Dariusz Wójcik, nowy Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.