http://www.transporttm.pl/news/224/18/KH-KIPPER-zrobil-1000-przed-terminem

Pojazdy ciężarowe

KH-KIPPER zrobił „1000” przed terminem

30-09-2016

W ub. roku KH-KIPPER wyprodukowała nieco ponad tysiąc wywrotek, co w wyglądało na dobry wynik, z wyraźnym wzrostem względem 2014 r.



.

Ale dopiero w tym roku sukces będzie naprawdę duży, bo tysiąc szt. wykonano już we wrześniu, a w kolejnych miesiącach zostanie zabudowanych jeszcze co najmniej 300 podwozi.

Tysięczny egzemplarz jest podwójnym jubilatem, bo to jednocześnie 50. wywrotka dostarczona do jednego klienta, firmy Eurotrans, w ramach dużego zamówienia na 80 MAN-ów TGS 8x8 z wywrotkami tylnozsypowymi half-pipe. Przekazanie symbolicznego kluczyka przedstawicielom Eurotrans odbyło się na IAA Hanower, gdzie KH-KIPPER wystawiła ten samochód na swoim stoisku. Nie będzie on miał daleko do pracy: zaraz po targach pojedzie na budowę autostrady Monachium-Passau.

„Kilka pojazdów z tej dostawy wyposażyliśmy w nasz układ zwiększający bezpieczeństwo pracy, przez monitorowanie kąta bocznego przechyłu i temperatury oleju w układzie hydraulicznym. Jeśli próby potwierdzą ich przydatność, zostaną zamontowane także w pozostałych” – chwali się Andrzej Kamionka, prezes KH-KIPPER.

KH-KIPPER zabudował na podwoziach MAN względnie nieduże stalowe half-pipy o długości 6100 mm i objętości ok. 16,4 m3. Podłoga jest wykonana ze stali Hardox o grubości 8 mm, burty ze stali Hardox 6 mm, wzmocnienia i tylna ściana ze stali Strenx. Skrzynie są podnoszone specjalnymi, wzmocnionymi i dodatkowo uszczelnionymi, przednimi siłownikami Hyva Alpha FC HD.

Osobliwość tego zadania polega na tym, że ciężarówki będą współpracowały i konkurowały zarazem z wozidłami. Stąd stosunkowo krótkie skrzynie, które będą zasypywane do pełna. Na terenie zamkniętym będą one woziły nawet po 30 t urobku, przy rzeczywistej masie większej nawet niż techniczna DMC 41 t, jaką sugeruje symbol na TGS. Na drogach może wrócić do przepisowych nacisków i na tym polega jego przewaga nad wozidłami.Podwyższenie ładowności wymagało zastosowania najmocniejszego podwozia MAN i terenowych kół 24-calowych (samochód na targach miał opony 14R20), które zostawiają mniej miejsca na ramie. Podwozia pod wywrotki musiały być specjalnie przygotowane, przez przemieszczenia zbiorników AdBlue i sprężonego powietrza, a także akumulatorów. Ponieważ tak długiej serii nie mógł wziąć na siebie MAN, zadanie wykonała KH-KIPPER, która ma wszelkie ku temu błogosławieństwa producenta. Dodatkowo wyposażono pojazdy w osłony spodu i przeciwobsypowe.