http://www.transporttm.pl/news/213/18/MAN-zapowiada-lekkiego-TGE

Pojazdy ciężarowe

MAN zapowiada lekkiego TGE

18-08-2016
MAN wejdzie na rynek samochodów dostawczych z lekkim pojazdem użytkowym TGE. Tym samym jego oferta obejmie zakres DMC od 3 do 44 t.

.
.
MAN kieruje TGE głównie do klientów z sektora logistyki i branży budowlanej, ale może on również posłużyć do zastosowań specjalistycznych, od rzemiosła po przewozy pasażerskie. Kluczowe jest zapewnienie jak najlepszych rozwiązań dzięki współpracy działów sprzedaży i serwisu z klientami i producentami nadwozi. Wszyscy użytkownicy docenią najniższą wartość współczynnika oporu powietrza Cx (0,33), najmniejsze w tej klasie zużycie paliwa oraz niskie koszty napraw i serwisu. Dzięki nim MAN TGE ma imponować najniższymi TCO.
DMC najmniejszego TGE to 3 t, maksymalna 5,5 t. Dodatkowe 3,5 t zyska się po dołączeniu przyczepy. Oprócz nadwozi zamkniętych i przeszklonych furgonów, proponuje się również podwozia z pojedynczą i podwójną kabiną. Można je zamówić z różnymi zabudowami fabrycznymi. MAN TGE występuje z 2 rozstawami osi, 3 wysokościami dachu i 3 długościami nadwozia. Zakres długości nadwozi furgonowych zaczyna się od 5983 mm, przez 6833 mm, do 7388 mm w TGE z długim zwisem. Warianty wysokości to 2340 mm, 2575 mm i 2800 mm. Maksymalna objętość ładunkowa to 18,3 m³. Standardowym wyposażeniem jest LED-owe oświetlenie ładowni.
Najniższy współczynnik oporu powietrza Cx (0,33), najmniejsze w tej klasie zużycie paliwa oraz niskie koszty napraw i serwisu złożą się na korzystne TCO MAN-a TGE. Pojazd o DMC 3,5 t ma ładowność do 1,5 t. Silniki 2,0 TDI mają moc 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM, 103 kW/140 KM lub 130 kW/177 KM. W zależności od DMC, klienci mogą zdecydować się na napęd przedni, tylny lub na wszystkie koła. Każdy wariant występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną.

W zależności od DMC, klienci mogą wybrać napęd przedni, tylny lub na wszystkie koła. Każdy wariant występuje z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową automatyczną. Silniki o pojemności 1968 cm3 zadebiutowały rok temu w VW Transporterze, teraz użyto ich po raz kolejny, z uwzględnieniem wymagań eksploatacyjnych większego pojazdu użytkowego. Gama obejmuje wersje o mocy 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM, 103 kW/140 KM oraz 130 kW/177 KM.
Przestrzeń robocza za kierownicą TGE to przestrzeń życiowa, kierowcę wspomaga wiele dobrze przemyślanych schowków i półek. Standardowa jest funkcja EBA (asystent hamowania awaryjnego): czujniki odległości sprawdzają dystans od pojazdu jadącego z przodu i pomagają skrócić drogę zatrzymania. Zintegrowana miejska funkcja EBA automatycznie wyhamowuje pojazd przy małych prędkościach, zapobiegając jednym z najczęstszych wypadków, minimalizując koszty przestojów i napraw oraz zwiększając wartość rezydualną. Opcjonalna funkcja asystenta cofania pomaga przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego. W razie potrzeby można aktywować funkcję ułatwiającą manewrowanie z przyczepą. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy równoważy siły powodowane wiatrami bocznymi. Tempomat z regulacją odległości zapewnia wysoki komfortu na długich odcinkach autostradowych; rozpoznawanie zmęczenia i hamulec multikolizyjny zapobiegający kolejnym zderzeniom z przeszkodami lub innymi użytkownikami drogi jeszcze poprawiają bezpieczeństwo.
Fotel kierowcy, dostępny w 4 wersjach, ma idealnie wyprofilowane poduszki i kształt, gwarantując optymalny komfort na długich trasach. Odporna na ścieranie tapicerka sprawdziła się w pojazdach ciężarowych. Tu kabina samochodu z 8-biegową skrzynią automatyczną.

MAN proponuje również profesjonalną obsługę pojazdów nowej serii. W przypadku awarii można niezwłocznie uzyskać pomoc, nawet w weekend lub w nocy, bez wcześniejszego umówienia się w warsztacie, dzięki dłuższym niż zwykle godzinom otwarcia serwisów MAN. Wydłużona gwarancja, gwarancja mobilności i czynny 24 h na dobę serwis assistance dopełniają oferty. Prócz tego MAN proponuje zindywidualizowane usługi finansowe, jako wsparcie kierownika floty i jej właściciela na etapie zakupu pojazdu i przez cały okres eksploatacji. W ramach usługi MAN ProfiDrive proponuje się kursy doskonalące dla kierowców: zachowanie w sytuacjach awaryjnych, szkolenie z jazdy ekonomicznej czy zabezpieczanie ładunku. Dzięki tym usługom użytkownik i właściciel pojazdu mogą skompletować optymalny pakiet, rzadko dostępny w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.
Całodobowa obsługa i kompleksowa wiedza o pojeździe, to parametry decydujące o sukcesie firmy. Wyższe zyski osiąga się wyłącznie wówczas, gdy wiadomo, gdzie w danym momencie znajduje się sprzęt i w jakim jest stanie. Nowe rozwiązanie do zarządzania flotą, unikalne w sektorze pojazdów dostawczych, będzie w przyszłości zbierało wszystkie potrzebne dane, a następnie udostępniało je za pośrednictwem usług cyfrowych zintegrowanych fabrycznie lub w ramach doposażenia, dostarczając informacji na temat stanu serwisowego i ogólnej dostępności jednostek we flocie.
Sprzedaż MAN-a TGE rozpocznie się w marcu przyszłego roku, produkcja ruszy w kwietniu 2017 r. Debiut rynkowy w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Holandii będzie miał miejsce 2 miesiące później. Na kolejnych europejskich rynkach nowe pojazdy MAN pojawią się jesienią.