http://www.transporttm.pl/news/192/18/IVECO-Eurocargo-Samochodem-Ciezarowym-Roku-2016

Pojazdy ciężarowe

IVECO Eurocargo Samochodem Ciężarowym Roku 2016

19-11-2015
Decyzją jury złożonego z 25 branżowych dziennikarzy z całej Europy, IVECO Eurocargo został wybrany Międzynarodowym Samochodem Ciężarowym Roku 2016.

.

.

Nowy samochód średniej wielkości IVECO pokonał silną konkurencję i został nagrodzony za „największy wkład w efektywność transportu drogowego, ocenianą wg takich kryteriów, jak innowacyjność techniczna, komfort, bezpieczeństwo, właściwości jezdne, zużycie paliwa, oddziaływanie na środowisko naturalne i całkowity koszt posiadania i użytkowania (TCO)”.

W tym roku IVECO zdobyło także tytuł „Międzynarodowego Autokaru Roku 2016” dla Magelysa, a w poprzednich latach „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013” dla Stralisa i „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015” dla Daily. To wyraz uznania dla IVECO za promowanie technologii sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi i obniżaniu kosztu posiadania pojazdu. Gianenrico Griffini, przewodniczący jury plebiscytu na Międzynarodowy Samochód Ciężarowy Roku, podsumował werdykt dziennikarzy: „Wprowadzając nowy średni samochód ciężarowy, firma IVECO po raz kolejny podnosi poprzeczkę w bardzo konkurencyjnym segmencie, w którym Eurocargo stanowi punkt odniesienia dla rynku już od 25 lat”. Pierre Lahutte, Prezydent Marki IVECO, odbierający nagrodę z rąk Griffiniego, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z tego wyrazu uznania dla nowego Eurocargo, przyjaznego ludziom i środowisku. To najnowsza generacja modelu, sprzedanego w liczbie pół miliona egzemplarzy na całym świecie, który od lat pozostaje liderem segmentu średnich pojazdów ciężarowych w Europie”.

Eurocargo jest jedynym pojazdem ciężarowym średniej wielkości, który spełnia wymagania normy Euro VI dzięki zastosowaniu tylko jednego systemu kontroli emisji, Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych. Unikalność tego rozwiązania polega na tym, że układ Hi-SCR nie zmienia procesu spalania. Silniki IVECO Tector 5 i Tector 7 zostały zoptymalizowane pod kątem warunków eksploatacji w mieście, a nowa turbosprężarka zapewnia dynamikę i elastyczność przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu przy obniżeniu zużycia paliwa nawet o 8%.

Jako lider technologii napędu opartego na gazie ziemnym, IVECO oferuje Nowego Eurocargo także w wersji przystosowanej do zasilania CNG. Sześciolitrowy silnik gazowy Tector o mocy 210 KM charakteryzuje się znacznie lepszymi parametrami pod względem zużycia paliwa i emisji oraz niższymi wymaganiami w zakresie obsługi.