http://www.transporttm.pl/news/77/20/Nowe-agregaty-podwieszane-Thermo-King

Warsztat

Nowe agregaty podwieszane Thermo King

03-04-2012

Thermo King wprowadza nową serię podpodwoziowych agregatów chłodniczych UT.



Są one stosowane w takich zabudowach na podwoziach samochodowych lub przyczepowych, w których montaż na ścianie czołowej jest utrudniony albo chodzi o maksymalne zwiększenie pojemności ładunkowej. Nowe modele UT-800 i UT-1200 zapewniają większą wydajność, mniejsze obciążenie środowiska i niższy hałas niż dotychczasowe, a raczej dotychczasowy, ponieważ w Europie był oferowany jedynie UT-1200X. Jego następca UT-1200, o wydajności o 10% większej, jest przeznaczony do nadwozi o długości do 9,5 m. Mniejszy U-800 może schładzać nadwozia o długości do 7,5 m. Większa wydajność chłodnicza to kwestia nowego, aluminiowego skraplacza o dużej trwałości. Dodatkowe korzyści z zastąpienia dotychczasowego rozwiązania łączącego miedź i aluminium to zmniejszenie wymiarów zewnętrznych (agregat jest krótszy o 19 cm) i masy (o 20 kg). Mniejszy hałas uzyskano dzięki izolacji akustycznej kolektora dolotowego i wydechu, wprowadzeniu cyklonowego filtra powietrza i sprężarki spiralnej. W UT-1200 jest też o 28% mniej czynnika chłodniczego. Oba agregaty podwieszane mają sterownik TSR-2, uważany przez TK za najnowocześniejszy w tej kategorii urządzeń, zapewniający precyzyjne utrzymanie zadanej temperatury przy optymalnym zużyciu paliwa. Stan pracy jest sygnalizowany kierowcy na wyświetlaczu w kabinie za pomocą łatwo zrozumiałych symboli graficznych, tak by pokonać barierę językową. Alternatywnie można wybrać bardziej zaawansowany interfejs z wyświetlaniem informacji w jednym z 21 zaprogramowanych języków. Sterowniki TSR-2 są wyposażone w układ diagnostyczny Service Watch ułatwiający wyszukanie usterki w czasie przeglądu. Producent pamiętał także, że agregaty podwieszane mają złą generalną opinię ze względu na niską trwałość, na skutek pracy w otoczeniu narażonym na wilgoć, pył zza kół, a w zimie sól. Skraplacz z jednego metalu zmniejsza ryzyko korozji galwanicznej w tym miejscu, natomiast cała obudowa jest zabezpieczona w procesie elektroforezy.

Modele UT-800 i UT-1200 są przeznaczone do pojazdów, w których zabudowa jest zbyt niska do umieszczenia agregatu na przedniej ścianie,
a szkoda miejsca na wykusz. Najczęściej stosuje się je przy transporcie kwiatów i wiszących półtusz.

 

5/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra