http://www.transporttm.pl/news/279/18/Kto-hamowal-5-razy-czesciej-stracil-szanse-na-final

Ciężarówki

Kto hamował 5 razy częściej, stracił szansę na finał

19-05-2017

Za nami półmetek konkursu Optifuel Challenge 2017, znamy nazwiska 6 zawodników którzy powalczą w polskim finale o prawo reprezentowania naszego kraju w Światowym Finale. Po 6 eliminacjach nasuwają się pewne spostrzeżenia na temat stylu jazdy uczestników.



.

.

Zadania konkursowe są wykonywane na 3 ciągnikach Renault Trucks T480 HSC, ciągnących naczepy kurtynowe Wielton załadowane 22 t bloczków betonowych, symulujących ciężki ładunek. Kierowcy mają za zadanie pokonać konkursową trasę z jak najmniejszym spalaniem i jak największą średnią prędkością. Trasa jest wybrana tak, by sprowokować jak najwięcej błędów, a wyniki uczestników są odnoszone do uzyskanych przez instruktorów szkoły jazdy Renault Trucks.

Ponieważ wszyscy uczestnicy jadą takimi samymi pojazdami, po takiej samej drodze, w zbliżonych warunkach, można pokusić się o porównania. W Olchowej k. Rzeszowa w szranki stanęło 57 kierowców, a konkursowa trasa miała nieco ponad 24 km. Instruktorzy Szkoły Doskonalenia Jazdy Renault Trucks potrzebowali na pokonanie tej trasy średnio 24,4 l/100 km. Sporo kierowców miało wynik zbliżony, 10 nie przekroczyło 26 litrów. W całości konkursu, średni wynik uczestników to około 28 l/100 km. Ale był też kierowca, który „przywiózł” wynik gorszy od instruktorów o prawie 12 l/100 km. W tym przypadku zawiodła zdolność przewidywania, kluczowa dla prawidłowej eksploatacji pojazdu. Świadczy o tym liczba użycia hamulca zasadniczego. Instruktorzy Renault Trucks użyli go 24,9 razy/100 km, podczas gdy kierowca z największym spalaniem użył hamulca 136,9 razy w przeliczeniu na 100 km. To musiało przynieść dużą różnicę w spalaniu, a w codziennej eksploatacji przekłada się nie tylko na większe wydatki na paliwo, ale także na skrócenie żywotności układu hamulcowego i napędowego.

Do tej pory, w 6 eliminacjach udział wzięło 242 kierowców. Wszyscy, którzy chcą jeszcze powalczyć o tytuł najlepszego kierowcy, mogą wystartować w kolejnych lokalizacjach. Dziś kończą się eliminacje w Krakowie, w dniach 24-26.05 odbędą się w Skoczowie, 31.05-2.06 w Pietrzykowicach, 7-9.06 w Tarnowie Podgórnym, 21-23.06 w Rzgowie k. Łodzi. Zapisy na konkurs prowadzą przedstawiciele handlowi Renault Trucks. Więcej informacji o konkursie na www.renault-trucks.pl i na profilu fb.

Nagrody w Światowym Finale Optifuel Challenge 2017 są niezwykle atrakcyjne. Finał zostanie rozegrany 17-19 października w Hiszpanii, zwycięski kierowca wygrywa dla siebie voucher na 6000 Euro, a dla firmy, która go wystawiła do konkursu, ciągnik siodłowy Renault T480 Optifuel. Życzymy powodzenia!

Tegoroczna edycja nie mogłaby się odbyć bez zaangażowania partnerów Renault Trucks, którzy towarzyszą nam w tej edycji konkursu: Renault Trucks Financial Services (atrakcyjna oferta finansowania fabrycznego), Michelin Polska (zestawy konkursowe wyposażone są w opony Michelin X LINE), Wielton w skład zestawów konkursowych wchodzą naczepy kurtynowe (NS3K M3) – z nową ścianą przednią i portalem tylnym wypełnione deską aluminiową, Alcoa (producent aluminiowych felg, w które wyposażone są ciągniki konkursowe), ERGO Hestia – wiodący ubezpieczyciel na polskim rynku, oferujący poza ubezpieczeniami flot i biznesu szeroką gamę ubezpieczeń dla klientów indywidualnych w zakresie ochrony majątku i życia.

W Pruszczu Gdańskim z kierowcami jeździli (od lewej) Wojciech Socha, Bogusław Lieske, Sławomir Chojnicki.

 

5/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra