http://www.transporttm.pl/news/122/126/Maszyny-do-betonu

Maszyny

Maszyny do betonu

17-09-2013
Tegoroczna Bauma nie zachwyciła wielkimi nowościami. O rewolucję w dziedzinie transportu betonu niełatwo, główne zasady jego wytwarzania, przewozu i podawania są niezmienne od lat. Zmiany dotyczą głównie detali konstrukcyjnych i materiałów oraz wynikają z wniosków płynących od użytkowników.

 

 

 

 

 

Carmix postanowił poprawić komfort pracy operatorów mikserów. Dotychczasowe konstrukcje tkwią komfortem jeszcze w latach 70., a inne maszyny już znacząco podniosły poprzeczkę w tym zakresie. Widoczne obłe kształty to nie tylko design, ale i zwyczajna fukcjonalność: łatwiej je myć i utrzymywać w czystości.
Miksery Fiori są znane w Polsce i potwierdzają zalety, jakie producent reklamował w Monachium: produkuje się i wylewa tylko tyle betonu, ile jest naprawdę potrzebne.
W Wlk. Brytanii również bardzo popularna jest produkcja betonu na miejscu. Armcon produkuje takie urządzenia na podwoziach ciężarówkowych i naczepowych, te drugie mogą pomieścić zapas materiału na 12 m3 betonu (ale przy DMC zestawu 44 t!). Serwis obejmuje także dostawę dodatków do betonu.
Filozofia „miksokretów” Bremat zakłada 1 dzień na wylanie posadzki w dużej hali, za pomocą maksymalnie 3 osób, stąd tak duże zapasy surowców. Holenderskie firmy posadzkarskie z reguły mają po kilka takich pojazdów we flocie, dzięki czemu wylanie kilku tysięcy m2 na dobę to nie problem. Optymalny ciągnik ma układ 6x2 z osią podporową i wysoką kabinę, by pracownicy mogli się przebrać.
Kimera K70 waży 3800 kg, niedużo w porównaniu z ENERGYĄ. Różnicę w masie własnej pochłania aparatura. Urządzenie o wymiarach 6678x2680x 2400 mm niewiele wystaje poza obrys kabiny.
Fattorino to „2 w 1”: węzeł betoniarski i pompa. Optymalnym miejscem pracy dla tego zespołu są większe renowacje, np. wzmacnianie fundamentów, posadzki czy prace tunelowe. Czerpakowy taśmociąg porusza się w poziomie pobierając kruszywo z hałdy. Getto, jak sama nazwa wskazuje, z natury dobrze się czuje w mieście. W wiele miejsc typowa pompa na stalowym ramieniu nie sięgnie, dlatego Włosi od lat stosują rozkładane węże doprowadzające beton np. do piwnic. Pompa na tak małym podwoziu nie tarasuje wąskich uliczek starych miast.
Betonomieszarka high-tech CIFA Energya była niemałym zaskoczeniem, wobec nieciekawej sytuacji branży w Europie. Ale CIFA jest teraz częścią wielkiej chińskiej grupy Zoomlion i ma dostęp nie tylko do funduszy na przeprowadzenie takiego projektu, zakończonego wieloma patentami, ale i wielu rynków eksportowych. Szacuje się, że większy koszt urządzenia zwróci się w ciągu 4 lat dzięki ciągłemu odzyskowi energii, przy każdym przyhamowaniu tak pojazdu, jak i bębna.


6/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra