http://www.transporttm.pl/news/9/126/Autostrada-2011-Polska-Bauma

Maszyny

Autostrada 2011 – Polska Bauma!

08-06-2011
Kieleckie targi Autostrada Polska tym razem zgromadziły ok. 860 wystawców (nieco więcej niż przed kryzysem) i ponad 20 tys. zwiedzających. W porównaniu do poprzednich edycji dało się zauważyć rosnącą przewagę maszyn budowlanych.

Pojazdy zeszły na drugi plan i nic nie zapowiada odwrócenia tej tendencji. Podczas inauguracyjnej konferencji z udziałem min. Cezarego Grabarczyka podpisano umowę między Targami Kielce a Instytutem Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego, wg której w 2012 r. równolegle do targów Autostrada Polska, Maszbud i Traffic-Expo pojawi się nowa wystawa – Salon Kruszyw. Przemysł wydobywczy ma istotne znaczenie dla gospodarki, a kruszywa są podstawą budownictwa drogowego: firmy operujące w tym sektorze będą mogły na własnych targach jeszcze lepiej zaprezentować swoją ofertę. Jedną z największych ekspozycji przygotowała firma Bergerat Monnoyeur, wyłączny przedstawiciel amerykańskiego koncernu Caterpillar w Polsce. Wśród sprowadzonego sprzętu dominowały maszyny drogowe. Rozściełacz CAT AP555E ma możliwości typowe dla dużych jednostek tego typu przy zachowaniu niewielkich wymiarów i wysokiej mobilności: umożliwia układanie nawierzchni o szerokości 1829-6147 mm z maksymalną prędkością 61 m/min. Kosz zasypowy ma pojemność 6,2 m3, jego szerokość to 3200 mm, co ułatwia współpracę z ciężarówką. Do napędu maszyny zastosowano ekologiczny silnik CAT Acerto pojemności 4,4 dm3 i mocy 106 kW (144 KM). Najważniejszym rozwiązaniem w modelu AP555E jest gąsienicowy układ jezdny MTS (Mobil-track System), który Caterpillar oferuje jako jedyny na rynku europejskim. Gąsienice mają szerokie pasy z gumy o powierzchni przylegania 2460x406 mm, co zapewnia dużą siłę uciągu, a jednocześnie pozwala na szybkie przemieszczanie, np. między miejscami pracy. Zamiast gąsienicy z wysokimi klockami można stosować pasy gładkie o jeszcze większej żywotności. Ponadto gumowy pas łatwo układa się na wszelkich nierównościach, dzięki czemu skutecznie pochłania drgania. Inną zaletą podwozia MTS jest automatyczny system napinania pasów, co zwalnia operatora z częstych kontroli, przyczyniając się do zwiększania wydajności.

 

6/2017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra