http://www.transporttm.pl/news/80/20/Alcoa-wyznacza-nowe-kierunki

Warsztat

Alcoa wyznacza nowe kierunki

11-04-2012
Alcoa Wheel Products jest producentem kutych kół aluminiowych do samochodów ciężarowych, przyczep, naczep i autobusów, liderem w tym segmencie rynku zarówno w Europie, jak i na całym świecie.

Europejski zakład produkcyjny kutych kół aluminiowych znajduje się w Szekesfehervar na Węgrzech, a centrum serwisowe i dystrybucyjne w Paal w Belgii. Koła Alcoa są kute z jednego bloku aluminium i pomyślnie przechodzą najcięższe testy jakościowe. Alcoa udziela 5-letniej gwarancji na swoje produkty bez ograniczenia przebiegu. W porównaniu do kół stalowych, koła Alcoa są:

  • lżejsze – dają do 47% oszczędności masy w zależności od rozmiaru, od 228 do 394 kg oszczędności masyw zestawie pojazdów, co przekłada się na zwiększenie ładowności,
  • silniejsze – mają bezkonkurencyjną wytrzymałość kutego aluminium, są mocniejsze od stali i odporne na korozję,
  • bardziej opłacalne – przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa, a dzięki lepszemu rozpraszaniu ciepła zmniejszają zużycie ogumienia i zwiększają żywotność hamulców. Mniejsze masy resorowane wydłużają żywotność zawieszenia. Koła aluminiowe nie wymagają malowania i używania kołpaków, a ich żywotność sięga 20 lat,
  • bardziej przyjazne dla środowiska – jako aluminiowe są w 100% przetwarzalne, a dzięki zmniejszonej masie i oszczędności paliwa mają wkład w redukcję emisji CO2,
  • ładniejsze – ich atrakcyjny wygląd poprawia wizerunek pojazdów i przedsiębiorstwa. Alcoa jest innowacyjnym producentem kół, stara się poznać potrzeby klientów i proponuje nowoczesne rozwiązania. Przykładem mogą być koła Dura-Bright® z opatentowanym przez Alcoa wykończeniem powierzchni. Koła Dura-Bright® nie wymagają polerowania, utrzymują połysk wyłącznie dzięki myciu wodą z łagodnym detergentem (o wskaźniku ph pomiędzy 5 a 9).

Oprócz najbardziej popularnych rozmiarów, Alcoa ma w ofercie również:

  • koła do przyczep i naczep niskopodłogowych 17,5x6,00 oraz 17,5x6,75,
  • koła do ciężarówek średniej wielkości (DMC 6-12 ton)17,5x6,75,
  • koła specjalne do przyczepi naczep – 22,5x13,00,22,5x14,00 i 22,5x15,00.

Niedawno Alcoa wprowadziła do oferty koła Front-Runner® 22,5 x 11,75 o odsadzeniu 120 mm i indeksie nośności 5000 kg. Mają one masę tylko 23,6 kg i są dostępne z otworami montażowymi o średnicy 26 mm, w 4 wersjach wykończenia (aluminium szczotkowane, polerowane, Dura Bright i Dura Flange – z dodatkową warstwą ochronną na kołnierzach).Te nowe koła już stają się bardzo popularne na przednich osiach nowoczesnych ciężarówek, narażonych na większe obciążenia od silników Euro V z układami oczyszczania spalin, oraz na osiach naczepowych, gdzie również oczekuje się standardu 10 t/oś. Dystrybutorem Alcoa w Polsce jest Wyza Sp. z o.o,Al. Gen. Władysława Sikorskiego 4, 10-688 Olsztyn, tel. (501) 589 133, fax (89)51 28 138, krysgum@krysgum.olsztyn.pl. Dodatkowe informacje na temat produktów Alcoa można uzyskać pod adresem: www.alcoa.com/alcoawheels/europe/pl/home.asp

Koła aluminiowe: czy do wszystkich ciężarówek? Praktycznie tak. Koła Alcoa są centrowane na piaście i może się zdarzyć, że w osiach przystosowanych do kół stalowych wypust będzie za krótki. Ważniejsze jest jednak uwzględnienie grubości tarczy koła: aluminiowe mają 20-28 mm, stalowe 10-13 mm i wymagają innego mocowania, szpilkami o odpowiedniej długości. W większości pojazdów jest niezbędna wymiana szpilek, tylko w niektórych osiach naczepowych są one przygotowane „na zapas” pod koła stalowe lub aluminiowe, ale i w tym przypadku mogą być za krótkie do kół Alcoa z odsadzeniem 120 mm i o najgrubszej tarczy 28 mm. Trzeba też pamiętać, że do kół aluminiowych są stosowane inne zawory niż do stalowych. Prawidłowy moment dokręcania nakrętek kół jest podany przez producenta pojazdu lub osi. Jeśli takie dane nie są dostępne, Alcoa zaleca 550-650 Nm.

Koła aluminiowe: na każde warunki? Praktycznie tak. Koła Alcoa nie są malowane, zabezpieczeniem przed korozją jest naturalna pasywacja aluminium i dodatkowe powłoki wytwarzane chemicznie w wersji Dura Bright. Nadaje im to odporność w normalnych warunkach eksploatacji, natomiast w pewnych warunkach może okazać się niewystarczające. Dotyczy to np. bardzo silnego zasolenia i kontaktu z odchodami przewożonych zwierząt. Na takie przypadki Alcoa proponuje dodatkowe środki zabezpieczające jak preparat AL. protect. Przypomina także by do mycia kół aluminiowych nie stosować środków silnie kwaśnych lub zasadowych ani szczotek stalowych czy innych materiałów ściernych. Zaleca się także maksymalną ostrożność przy montażu opon i wyrównoważaniu kół, a także unikanie przeciążania i najeżdżania na przeszkody. Odradza natomiast próby prostowania kół aluminiowych, a ich podgrzewanie czy też naprawa przez spawanie są zabronione.

42017

SDR 2016

FILM

 

 

 

 

 

Wydawnictwo: AUTO Technika Motoryzacyjna
Odwiedź także: Van Ekstra