http://www.transporttm.pl/news/66/17/25-autobusow-Volvo-7700-Hybrids-dla-Goteborga

Autobusy

25 autobusów Volvo 7700 Hybrids dla Goteborga

22-02-2012
Volvo sprzedało już w sumie 100 autobusów hybrydowych w krajach skandynawskich. Ostatnie zamówienie dotyczy 25 autobusów hybrydowych dla firmy Göteborgs Spårvägar, która świadczy usługi z zakresu transportu publicznego z ramienia Västtrafik.

Przy zużyciu paliwa niższym aż do 37% i dużo mniejszym oddziaływaniu na środowisko niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych silników typu diesel, autobusy hybrydowe marki Volvo okazały się ogromnym sukcesem rynkowym na całym świecie. Obecnie rodzinne miasto firmy, Göteborg, zamówiło 25 autobusów hybrydowych, które mają zostać oddane do użytku jeszcze w tym roku.

„Autobusy hybrydowe są ważnym elementem naszego programu przejścia na autobusy korzystające ze źródeł energii innych niż paliwa kopalne, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa. Ich ogromnym atutem jest połączenie niskiej emisji spalin, niższego poziomu hałasu, wysokiej wydajności i niskiego poziomu zużycia energii”, komentuje Leif Blomqvist, prezes zarządu Västtrafik, agencji odpowiedzialnej za transport publiczny w Göteborgu.

Coraz więcej urzędów ds. transportu i operatorów transportu publicznego odkrywa korzyści płynące z technologii hybrydowej. Głównymi klientami firmy w krajach skandynawskich są Nobina, Nettbuss, a ostatnio Göteborgs Spårvägar.

„Chcieliśmy mieć autobusy przyjazne dla środowiska i zdecydowaliśmy się na autobusy hybrydowe marki Volvo, których niskie zużycie paliwa znacząco zmniejsza emisję spalin” mówi Dyrektor Operacyjny Bernt-Erik Johansson z Göteborgs Spårvägar.

Elektryczność i biodiesel

25 autobusów Volvo 7700 Hybrid jest napędzanych małym silnikiem typu diesel i silnikiem elektrycznym. Zużycie paliwa zostało radykalnie zmniejszone za sprawą systemu hamowania umożliwiającego odzyskiwanie energii wygenerowanej podczas hamowania. Silnik typu diesel jest wyłączany na przystankach autobusowych, co sprawia, że autobus pracuje w oparciu o silnik elektryczny, cicho i bez emisji. Ponadto, emisja z silnika diesla jest również znacznie mniejsza, gdyż autobus jest zasilany biodieslem. Zdaniem Volvo Buses autobusy hybrydowe na biodiesel mają znacznie mniejsze oddziaływanie na środowisko niż inne, porównywalne alternatywy.

„Bardzo nas cieszy, że Göteborg zdecydował się na pojazdy zaprojektowane tak, aby zapewniać przyjazny dla środowiska transport publiczny. Z tym zamówieniem włącznie sprzedaliśmy do tej pory w sumie 100 autobusów hybrydowych do krajów skandynawskich, a operatorzy i władze odpowiedzialne za kwestie transportu przejawiają coraz większe zainteresowanie tym tematem” mówi Uri Peleg, Dyrektor Regionu Północnego Volvo Buses.