http://www.transporttm.pl/news/658/20/Nowa-struktura-polskiego-oddzialu-Continental

Warsztat i opony

Nowa struktura polskiego oddziału Continental

16-01-2021

W tym roku Continental zmienił strukturę organizacyjną, koncentrując uwagę na modelach biznesowych klientów, a nie na produktach. Decyzja jest odpowiedzią na nasilające się, także w Polsce, zmiany w strukturze właścicielskiej pojazdów, usługi leasingowych, flotowe, rent-a-car, a także rosnącą sprzedaż online, tendencje ekologiczne i coraz większe zapotrzebowanie na transport.



„Uważamy, że kluczem do sukcesu jest jak najlepsze zrozumienie modeli biznesowych naszych klientów i aktywne wspieranie ich w stawianiu czoła wyzwaniom oraz dostosowaniu do trendów rynkowych. Dlatego zmieniamy także naszą polską organizację” – mówi Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska, który od 1 stycznia w nowej strukturze objął także stanowisko Dyrektora Sprzedaży. Zgodnie z nową strukturą sprzedaż w Continental Opony Polska jest zarządzana przez 3 nowe działy: Dział Klientów Strategicznych, zajmujący się szeroko pojętą dystrybucją, którego dyrektorem jest Andrzej Mazur; Dział Sprzedaży Detalicznej, którego dyrektorem został Cyprian Osowski, oraz Dział Sprzedaży Flotowej kierowany przez Krzysztofa Otrząska.

Dział Klientów Strategicznych skoncentruje się na wsparciu partnerów zajmujących się dystrybucją opon Continental w sprzedaży tradycyjnej i online. „Rynek dystrybucji opon nieustannie się zmienia. Kiedyś zakup ogumienia był złożonym procesem, który wymagał od użytkownika wielu działań i czasu: pozyskania wiedzy, znalezienia oferty, sfinalizowania zamówienia. Dzisiaj można to robić z telefonu, nie ruszając się z domu. Nowe okoliczności i narzędzia w naturalny sposób wymusiły zmiany w dotarciu do klienta przez wszystkich uczestników dystrybucji” – wyjaśnia Andrzej Mazur, Dyrektor Działu Klientów Strategicznych. „Zmieniła się także rola producenta, który z pozycji dostawcy staje się coraz bardziej doradcą swoich partnerów biznesowych, wspierając ich w zakresie sprzedaży, działań marketingowych czy łańcucha dostaw. Będziemy to robić przez intensywne szkolenia produktowe, kontakt z zespołami handlowymi, aktywną promocję w serwisach oponiarskich i szybkie przekazywanie niezbędnych informacji”.

Dział Sprzedaży Detalicznej zajmie się wsparciem klientów detalicznych. Sektor ten zmienia się w Polsce bardzo dynamicznie wraz z nawykami zakupowymi. Liczą się przejrzyste ceny, szybkość realizacji i wysoka jakość obsługi. Do tego dochodzą zmiany sposobu użytkowania pojazdów oraz rosnąca sprzedaż opon wielosezonowych. „To tylko niektóre ze zjawisk, z którymi muszą się zmierzyć nasi klienci, np. serwisy oponiarskie” – mówi Cyprian Osowski, Dyrektor Działu Sprzedaży Detalicznej. „Wygrają ci, którzy zapewnią najwyższą jakość usług, a my w Continental jakość mamy wpisaną w DNA, co udowadniamy od 150 lat. Dlatego będziemy wspierać naszych klientów: to oni są naszą wizytówką i reprezentantami marki Continental w oczach końcowego użytkownika. Chcemy współpracować z najlepszymi serwisami w kraju, chcemy dawać wsparcie i narzędzia do pracy, a także dzielić się wiedzą, by wspólnie jak najlepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnych klientów. Odchodzimy od sprzedaży transakcyjnej, która kończy się na sprzedaży produktu. Będziemy się koncentrować na sprzedaży mobilności”.

Sprzedażą dla flot zarządzać będzie Dział Sprzedaży Flotowej. Integracja produktów dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych  sprawi, że klienci będą mieli do dyspozycji szerszą gamę usług i produktów dopasowanych do swoich potrzeb. „Mój dział będzie korzystał z pełnego spektrum rozwiązań oferowanych przez Continental dla całego cyklu życia opon: zaczynając od pierwszego wyposażenia w fabryce, przez niezawodną sieć warsztatów partnerskich, a kończąc na zapewnieniu oponom drugiego życia” – mówi jego szef Krzysztof Otrząsek. „Biznes flotowy jest dla nas strategicznym obszarem rozwoju, ponieważ rosnąca ciągle presja kosztowa wymaga ciągłej zmiany i innowacji, aby odnosić sukcesy. Oferując kompleksową obsługę w zakresie opon i usług, opartą na wiedzy i analizie danych, budujemy wspólnie z naszymi klientami większą wartość ich firm, a także zwiększamy ich konkurencyjność na tym trudnym rynku. Uważamy, że tworzenie rozwiązań skrojonych na miarę zaczyna się od wsłuchania w potrzeby klientów. Nie mogą powstawać w próżni. Praktycznie we wszystkie projekty rozwojowe zaangażowani są nasi klienci, a wiele z nich zostało zainicjowanych i wdrożonych po to, aby spełnić ich konkretne wymagania”.

Nowa struktura Continental Opony Polska znajdzie odzwierciedlenie we wszystkich obszarach działalności firmy.

Zmiana struktury organizacyjnej Continental w całym obszarze EMEA jest zgodna ze strategią koncernu „Wizja 2030”, której celem jest rozwój rozwiązań zorientowanych na klienta, a także wzrost rentowności Działu Opon. Producent chce także wdrażać inteligentne rozwiązania cyfrowe w oponach i być liderem zrównoważonego rozwoju w swojej branży.