http://www.transporttm.pl/news/656/18/Pierwsza-Scania-770S-w-Polsce

Pojazdy ciężarowe

Pierwsza Scania 770S w Polsce

12-01-2021

Do floty firmy Kacpi Logistic dołączył wyjątkowy ciągnik Scania: z silnikiem V8 nowej generacji o mocy 770 KM i momencie 3700 Nm. To najmocniejszy produkowany seryjnie silnik do pojazdów ciężarowych.



Kacpi Logistic to wieloletni klient Scania, we flocie firmy znajdują się pojazdy o mocy 450, 500, 520, 580, 650 i 730 KM. Kacpi ceni nowe rozwiązania techniczne i dba o bogate wyposażenie pojazdów wykonujących usługi transportowe na terenie Skandynawii oraz Europy Zachodniej i Wschodniej. Nowy nabytek to ciągnik trzyosiowy 6x2 z pełnym zawieszeniem pneumatycznym. Dodatkowe elementy wyposażenia to m.in.: skórzane wykończenia wnętrza z motywem V8, siodło przesuwne sterowane z kabiny (jednostka BCI), pełny pakiet malowania z osłonami bocznymi, podgrzewana przednia szyba czy kamera boczna 180o. „Zdecydowaliśmy się na wybór pojazdu z silnikiem Scania V8 o najwyższej dostępnej na rynku mocy, ponieważ stale podnosimy efektywność naszego transportu. Wyższa wydajność transportu to wyższe przychody i większa wartość przy odsprzedaży. Współpracujemy z firmą Scania od dłuższego czasu. Silniki V8 o mocy 730 KM okazały się strzałem w dziesiątkę. Zapas mocy pod pełnym obciążeniem przekłada się na czas przejazdu przy niskim zużyciu paliwa. Wierzymy, że nowy silnik o mocy 770 KM zaskoczy nas jeszcze milej i w naszej flocie pojawi się więcej mruczących V8” – komentuje Łukasz Kusik, właściciel Kacpi Logistic.

Nowy silnik Scania V8 DC16 123 o mocy 770 KM zastępuje poprzednią topową jednostkę o mocy 730 KM. Opiera się on na tej samej zmodernizowanej platformie, co reszta gamy V8: ma turbosprężarkę o stałej geometrii i taki sam rodzaj jednoczęściowych kolektorów wylotowych, co pozostałe 3 silniki widlaste. Nowa wersja V8 oferują nie tylko rekordową moc, lecz także niższe zużycie paliwa. Gdy do układu napędowego zostanie włączona nowa skrzynia biegów G33, sumaryczne oszczędności mogą w odpowiednich warunkach sięgać 6% dzięki zmniejszonym oporom wewnętrznym, wyższemu stopniowi sprężania, ulepszonemu systemowi oczyszczania spalin opartemu wyłącznie na SCR i nowemu systemowi zarządzania silnikiem.

Najmocniejszy w Polsce pojazd wydano w serwisie Scania w Olsztynie.