http://www.transporttm.pl/news/655/126/Flota-Renault-Trucks-Master-Z-E-pracuje-dla-Migros

Samochody dostawcze

Flota Renault Trucks Master Z.E. pracuje dla Migros

12-01-2021
Dwa lata temu szwajcarska spółka Migros Aare uruchomiła supermarket internetowy „MyMigros”. W Bernie i okolicach zaproponowano opcję ekologicznej dostawy zakupów do domu, na określoną godzinę i gratis przy zamówieniach powyżej 80 franków.

Pomysł spodobał się, ale był potrzebny dodatkowy impuls w postaci… koronawirusa. W ciągu kilku pierwszych miesięcy ub. roku sprzedaż internetowa z dostawą do domu zwiększyła się dwukrotnie i wcześniej używane przyjazne dla otoczenia środki transportu w postaci elektrycznych rowerów cargo i pojazdów Goupil G4 wyczerpały swoje możliwości. Od czerwca ub.r. zamówione produkty dostarczało 15 elektrycznych Masterów Z.E. w listopadzie dołączyło do nich kolejnych 10. Następne 20 Renault Trucks zasili flotę Migros w tym roku.

Elektryczne pojazdy dostawcze doskonale nadają się do obsługi terenów miejskich, ponieważ mogą wjechać do wszystkich obszarów, również z ograniczonym dostępem dla diesli. Pojemność ładunkowa jest identyczna jak w odpowiedniku napędzanym silnikiem diesla, ponieważ akumulatory umieszczono pod podłogą na wysokości przednich siedzeń. Migros Aare obsługuje elektryczną flotą trzy kantony: Berno, Solothurn i Aargau, czyli całe centrum Szwajcarii. Zasięg 120 km Masterów Z.E. jest wystarczający dzięki podziałowi elektrycznej floty na kilka baz. W każdej z nich Migros zawsze ma 2-3 pojazdy gotowe do wykonywania dostaw do lokalnych klientów, każdy z własną ładowarką na swoim miejscu parkingowym. Mastery Z.E. dostarczają zamówienia w godzinach od 10 do 14, wracają do stacji ładowania na 2 godziny, a następnie wznawiają dostawy między 16 a 20. W nocy pozostają podłączone do ładowarek. Taki plan logistyczny optymalizuje autonomię pojazdów, ale trzeba zwrócić uwagę, że zgodnie z nim pracują tylko 8 h dziennie.

MyMigros to internetowy supermarket należący do szwajcarskiej spółki Migros Aare. Firma wykorzystuje w codziennych dostawach elektrycznych 25 Renault Trucks Master Z.E. z silnikami o mocy 57 kW zasilanymi z akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 33 kWh. Można je ładować prądem zmiennym o mocy 7 kW.