http://www.transporttm.pl/news/630/18/Nowa-zabudowa-trojstronna-KH-KIPPER

Pojazdy ciężarowe

Nowa zabudowa trójstronna KH-KIPPER

17-07-2020

Firmy budowlane poszukują uniwersalnych i wielofunkcyjnych pojazdów, wykonujących różne prace w ciągu roku. Udoskonalona zabudowa trójstronna W3H może służyć do transportu materiałów sypkich, materiałów spaletyzowanych, małogabarytowych maszyn budowlanych, a po odpowiednim wyposażeniu nawet długich rur kanalizacyjnych.



Trójstronna zabudowa W3H z siłownikiem pod podłogą jest wyposażona w hydrauliczną lewą burtę. Burta hydrauliczna opuszcza się płynnie w dół od pozycji pionowej do 180° w zależności od konfiguracji podwozia. Umożliwia to podjechanie wózkiem widłowym pod zabudowę i sprawny przeładunek materiałów spaletyzowanych, np. kostki brukowej. Skrzynia o szerokości wewnętrznej 2410 mm mieści dwie palety obok siebie. Po podniesieniu skrzyni i otwarciu burty do 90° można precyzyjnie wysypać ładunek na bok w pewnej odległości od pojazdu. Otwarcie burty na 90° bez podnoszenia skrzyni pozwala na załadunek materiału z rampy.

Po otwarciu prawej burty na sam dół można podjechać pod wywrotkę wózkiem widłowym i załadować materiały budowlane na paletach. Ręcznie otwarcie ok. 300-kilogramowej burty ułatwia nowe wspomaganie sprężynowe. Wystarczy zwolnić 2 dźwignie po bokach burty i pociągnąć ją na sam dół. Specjalna blokada zapobiega otwarciu w tej pozycji zamków dolnych, co mogłoby doprowadzić do niekontrolowanego upadku burty na ziemię. Wyładunek materiałów sypkich odbywa się automatycznie po zwolnieniu zamków dolnych lub zwolnieniu zamków górnych i otwarciu burty na 90⁰.

Tylna burta otwiera się automatycznie wraz z podniesieniem skrzyni i zamyka przy opuszczaniu. W nowym rozwiązaniu zoptymalizowano system zamykania mechanicznego, poprawiając funkcjonalność i bezpieczeństwo. Szufla SNEEP umiejscowiona na tym samym poziomie co podłoga sprawia, że sypki materiał łatwo zsypuje się i nie zbiera w uskoku. Narażoną na uszkodzenia szuflę łatwo wymienić na nową.

Dzięki większej szczelności skrzynia może służyć do transportu nawet bardzo drobnych materiałów sypkich (np. maku lub rzepaku).

Nowa plandeka obsługiwana z poziomu ziemi za pomocą wydłużonej korby poprawia komfort pracy kierowcy i zwiększa jego bezpieczeństwo, szczególnie podczas złej pogody np. zimą, gdy powierzchnia samochodu jest oblodzona. Obsługa plandeki z ziemi zajmuje także mniej czasu, co ma znaczenie szczególnie przy częstym jej zwijaniu i rozwijaniu.