http://www.transporttm.pl/news/565/18/Schmitz-Cargobull-AG-mocnym-liderem-rynku-europejskiego

Pojazdy ciężarowe

Schmitz Cargobull AG mocnym liderem rynku europejskiego

06-10-2019

Schmitz Cargobull podsumowuje rok finansowy pod koniec marca każdego roku, ale zebranie Rady Nadzorczej 24 września było okazją do przekazania najnowszych ocen i prognoz. Andreas Schmitz, dyrektor naczelny koncernu, uznał rok 2018/19 za udany.



Przypomnijmy, że zakończono go wyprodukowaniem 63,5 tys. pojazdów i przychodami ze sprzedaży 2,29 mld euro, większymi o 5,3% niż rok wcześniej. Martwić może tylko nieduży zysk przed opodatkowaniem 3,9%. Rozwój organizacyjny i zwiększenie wydajności pochłonęły w tym czasie 51,4 mln euro. Ze względu na ogólną sytuację gospodarczą i polityczną dyr. Schmitz nie przewiduje dalszego wzrostu obrotów w roku 2019/20, oczekując, że Europa Środkowa i Wschodnia oraz Hiszpania pozostaną względnie stabilne, podczas gdy w innych krajach nastąpi spadek. Dzięki bardziej elastycznej organizacji ew. zmniejszenie produkcji nie powinno pociągnąć za sobą ograniczenia zatrudnienia.

Pod koniec poprzedniego roku rozrachunkowego Schmitz Cargobull ponownie wprowadził do oferty podwozia podkontenerowe, dostarczane przez tureckiego partnera. Weszły także do sprzedaży nowości zaprezentowane na IAA Hanower: ulepszona naczepa chłodnicza S.KO COOL i nowy agregat chłodniczy S.CU, które wraz z cyfrowym rejestratorem temperatury w standardowym systemie telematycznym TrailerConnect tworzą kompletny pakiet dla firm transportowych. Kontynuowano także prace nad przyszłościowymi rozwiązaniami umożliwiającymi zwiększenie wydajności transportu i obniżenie emisji CO2. W czerwcu zaprezentowano koncepcję EcoDuo, zestaw złożony z ciągnika i dwóch standardowych naczep kurtynowych połączonych wózkiem dolly. W odróżnieniu od innych pomysłów na długie zestawy, w tym są wykorzystywane pojazdy o jednakowej długości ładunkowej, co zwiększa elastyczność użytkowania. EcoDuo umożliwia 25% oszczędność paliwa i redukcję emisji CO2 w transporcie na duże odległości, choć obecnie jest legalny tylko w Finlandii i Hiszpanii. W tym drugim kraju przechodzi obecnie próby, z 40-tonowym zestawem z przodu ciągnącym 30-tonową naczepę. „Dzięki innowacyjności technicznej i niezawodności Schmitz Cargobull stał się liderem na rynku europejskim i ustanawia standardy dla branży. Będziemy konsekwentnie podążać tą drogą, pokładając wiarę w kluczowym obszarze badań i rozwoju”- potwierdził Dirk Hoffmann, nowy przewodniczący Rady Nadzorczej. Wyrazem tej konsekwencji jest przedłużenie na kolejne 3 lata umowy z Rolandem Klementem, dyrektorem technicznym Schmitz Cargobull.

EcoDuo może mieć DMC 76 t (40+36) z naciskami na osie nawet mniejszymi niż dopuszczalne. Tyle, że jest sporo za długi jak na europejskie przepisy, a także parkingi (i wiele rond). Ale kusi ograniczeniem emisji paliwa i możliwością ciągnięcia 2 naczep przy zaangażowaniu jednego kierowcy.