http://www.transporttm.pl/news/531/18/EPO-Trans-Logistic-i-Huber-startuja-z-gazowymi-Stralisami

Pojazdy ciężarowe

EPO-Trans Logistic i Huber startują z gazowymi Stralisami

31-05-2019

Na początku maja IVECO Poland przekazała śląskim przewoźnikom w sumie 25 ciągników siodłowych Stralis NP z silnikami o mocy 460 KM zasilanymi skroplonym gazem ziemnym (LNG).



EPO-Trans Logistics odebrała 20 Stralisów w wersji Low Tractor ze zbiornikami LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Moc 460 KM i zasięg do 1150 km zapewnią doskonałe osiągi, oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania. Ciągniki mają skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE i zwalniacz. Doposażono je w lodówki, komfortowe leżanki i automatyczną klimatyzację.

Dostarczone pojazdy zasiliły flotę klienta, powiększając ją do ponad 300 jednostek. Nowe ciągniki wyjadą na drogi Europy Zachodniej. W ramach umowy pakietowej z IVECO Poland przewoźnik wybudował i uruchomił stację tankowania LNG na terenie bazy transportowej w miejscowości Krzywa. Stacja jest dostępna dla pojazdów innych przewoźników i ma doskonałą lokalizację przy trasie A4 na wysokości Bolesławca. Piotr Ozimek, prezes EPO-Trans, powiedział z tej okazji: „W naszej flocie użytkowaliśmy pojazdy marki IVECO od lat, jesteśmy więc przekonani do ich niezawodności. Zdecydowaliśmy się zainwestować w nową technologię IVECO wykorzystującą skroplony gaz ziemny. Przekonuje nas kilka aspektów: po pierwsze bezpieczeństwo i zrównoważony transport, po drugie kwestie ekonomiczne jak niższe zużycie paliwa w porównaniu do odpowiednika zasilanego olejem napędowy, czy zniesiona opłata autostradowa na pojazdy LNG w Niemczech. To daje nam dodatkową korzyść podczas użytkowania pojazdów w transporcie międzynarodowym. Widzimy także potencjał rozwoju sieci stacji tankowania pojazdów LNG w Polsce.”

Firma HUBER ma wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w przewozach do Wlk. Brytanii, Niemiec, Holandii i Czech. We flocie ma obecnie 34 ciągniki IVECO, w sumie tabor liczy 140 pojazdów. Dzięki 5 nowym Stralisom NP 460 LNG, w podobnej specyfikacji jak te dla EPO-Trans, firma zapewniła pracownikom większy komfort i ma udział w transformacji energetycznej sektora. Bogusław Ciupek, prezes HUBER, tak to skomentował: „Uważamy, że nowe jednostki IVECO napędzane skroplonym gazem ziemnym doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG”.

Marcin Jesionek, szef floty i serwisu w firmie Huber, dodał: „Atutem technologii zastosowanej w IVECO Stralis NP LNG jest możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. W poprzednim modelu były najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Na uwagę zasługuje również brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji. To również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460”.

Uroczyste przekazanie Stralisów NP dla EPO-Trans Logistic, w obecności prezesa Piotra Ozimka i członka zarządu Pawła Ozimka. W składzie delegacji IVECO Poland jest dwóch trenerów Akademii Jazdy, uczących kierowców prowadzenia ciągników z silnikami gazowymi i korzystania z układów wspomagających.

 

Stralisy dla firmy Huber doposażono w lodówki o pojemności 50 l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory ksenonowe. Na życzenie klienta wykonano także specjalne malowanie kabin.