http://www.transporttm.pl/news/513/18/Pierwsza-w-Polsce-Scania-L-dla-Saniko

Pojazdy ciężarowe

Pierwsza w Polsce Scania L: dla Saniko

10-04-2019
Saniko to przedsiębiorstwo gospodarki komunalnej, które od ponad 20 lat świadczy usługi dla mieszkańców Włocławka, gmin ościennych i przedsiębiorców. Jako pierwsze w Polsce kupiło śmieciarkę na podwoziu Scania L320.

Pojazd zapewnia wysoki komfort pracy i bezpieczeństwo dzięki doskonałej widoczności na boki i w przód. W kabinie jest miejsce dla 4 członków załogi. Zabudowa dwukomorowa umożliwia zbieranie dwóch frakcji odpadów jednocześnie. „W naszej pracy wykorzystujemy sprzęt najwyższej jakości, dlatego zdecydowaliśmy się doposażyć flotę o kolejny pojazd marki Scania. Kierowcy Saniko bardzo go sobie chwalą ze względu na wysoki komfort pracy. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Scania L320 jest ekonomiczna w użytkowaniu” – skomentowała zakup Sylwia Wojciechowska, prezes PGK Saniko Sp. z o.o. „Kabina L jest przeznaczona do miast i terenów o gęstej zabudowie. Świetnie sprawdza się podczas pracy na miejskich ulicach, niezależnie od tego czy pracuje w dystrybucji, przy zbieraniu odpadów, czy w budownictwie. Scania z kabiną L jest niższa od typowych pojazdów ciężarowych. Miejsce kierowcy znajduje się w niej na tyle nisko, że może on nawiązać kontakt z innymi uczestnikami ruchu. Dzięki temu jest bardziej bezpieczna” – dodał Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Scania Polska S.A.

Kabiny L są dostępne z trzema wariantami dachu: niskim, standardowym i wysokim. Jeden stopień wystarczy, by dostać się do kabiny w pojeździe z przyklękiem, uruchamianym automatycznie po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Podłoga jest wtedy ok. 80 cm nad jezdnią. Szeroki, niski stopień jest bardzo pomocny przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu z kabiny, np. przy zbiórce odpadów. W pojazdach bez funkcji przyklęku są 2 stopnie, a podłoga znajduje się na wysokości zaledwie 93 cm. Stopnie są na jednakowej wysokości po obu stronach kabiny. Łatwo można również przechodzić w poprzek kabiny, przejściem przed tunelem silnika, by bezpiecznie wysiąść od strony chodnika.

Scania z kabiną L może być napędzana udoskonalonym, 9-litrowym silnikiem wysokoprężnym w 3 wariantach mocy lub silnikiem gazowym OC09 w 2 wersjach, przystosowanym do zasilania CNG lub LNG. Wszystkie silniki można łączyć ze zautomatyzowanymi skrzyniami biegów Scania Opticruise lub automatycznymi Allison.

Dwukomorowa śmieciarka na podwoziu Scania L320 zaprojektowana specjalnie z myślą o pracy w mieście. Pojazd ma bezpieczną kabinę o doskonałej widoczności i systemy wspomagające kierowcę.