http://www.transporttm.pl/news/487/20/Groupe-PSA-rozpoczela-produkcje-silnika-Turbo-PureTech-w-Tychach
Odwiedź także:VANZABUDOWCY

Warsztat i opony

Groupe PSA rozpoczęła produkcję silnika Turbo PureTech w Tychach

23-01-2019

Groupe PSA uroczyście uruchomiła 17.01. nową linię montażową 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech w Tychach. W ceremonii wzięli udział: Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA, przedstawiciele władz lokalnych, kierownictwo zakładu i wszyscy pracownicy.



Za sprawą nowej linii montażowej silnik benzynowy Turbo PureTech, 4-krotnie z rzędu nagrodzony tytułem „Engine of the Year”, stopniowo staje się dla Groupe PSA silnikiem światowym. Silniki EB (wolnossące i turbodoładowane) były dotąd produkowane we Francji i Chinach, w tym roku zostaną uruchomione także na Węgrzech i w Maroku, zaś od 2020 r. w Indiach. Dotychczas wyprodukowano 3,8 mln silników EB, a dodatkowe moce produkcyjne są odpowiedzią na rosnący popyt rynkowy, w szczególności na nowe modele Opel i Vauxhall, wykorzystujące platformy i technologie Groupe PSA. Ten wysoce wydajny silnik przyczynia się do redukcji emisji CO2 przy średnim zużyciu paliwa zmniejszonym o 4% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zakład produkcji zespołów napędowych w Tychach zmodernizowano w celu zwiększenia wydajności zgodnie ze standardami Groupe PSA: nowe technologie i wyposażenie, wspierane przez nowe systemy informatyczne, zapewniają wysoką jakość produkcji realizowanej przez odpowiednio wyszkolone zespoły. Lokalizacja fabryk podzespołów w pobliżu zakładów produkujących pojazdy sprzyja poprawie wydajności produkcji. „Chciałbym podkreślić, że załoga z Tychów udowodniła, że ma zdolność zwiększenia wydajności, co skłoniło nas do zainwestowania w modernizację zakładu i powierzenia mu produkcji naszego najnowocześniejszego silnika. Zakład w Tychach ma teraz przed sobą zrównoważoną przyszłość i w znacznym stopniu przyczyni się do wzrostu produkcji w Groupe PSA. Obiekt przeorganizowano na potrzeby produkcji silników do pojazdów 5 naszych marek i zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania klientów na ten wielokrotnie nagradzany silnik” — powiedział Carlos Tavares. „Fabryka w Tychach powraca do gry jako członek Groupe PSA. Cała załoga jest gotowa stawić czoła nowym wyzwaniom, jakie przed nami stoją. Zakład przeszedł gruntowną modernizację przy odpowiednim poziomie inwestycji, aby zapewnić najwyższy poziom efektywności wśród najnowocześniejszych zakładów fabryk silników w Europie. Jesteśmy dumni z tego, że możemy przyczynić się do przechodzenia kierowców na niskoemisyjne silniki benzynowe PureTech”- dodał Arkadiusz Suliga, dyrektor zakładu w Tychach.

W silniki 1,2 PureTech są wyposażane m.in. kombivany Opel Combo/Citroen Berlingo/Peugeot Rifter, zdobywcy tegorocznej nagrody AutoBest. Trafią one także do ciężarowych furgonetek, które z kolei noszą tytuł Samochodu Dostawczego 2019 Roku.