http://www.transporttm.pl/news/485/18/KH-KIPPER-na-Spitsbergenie

Pojazdy ciężarowe

KH-KIPPER na Spitsbergenie

23-01-2019

Z końcem 2018 r. polski producent dostarczył zabudowę do transportu węgla kamiennego dla kopalni w Longyearbyen, największej miejscowości na Spitsbergenie. Skrzynia na podwoziu Volvo 8x4 została zaprojektowana specjalnie do pracy w arktycznych warunkach klimatycznych, gdzie transport odbywa się w większości w ujemnych temperaturach i podczas trwających niemal 4 miesiące nocy polarnych.



Skrzynia o objętości 26,5 m3 jest w stanie zmieścić 26 t ładunku. Hydrauliczny wibrator zamontowany pod podłogą zapobiega przymarzaniu miałkiego węgla do skrzyni. Konstruktorzy KH-KIPPER zadbali także o odpowiednie wyprofilowanie wnętrza, by węgiel nie zalegał podczas wyładunku, ułatwianego przez hydrauliczną szuflę zsypową.

Hydrauliczny dach chroni szczelnie ładunek przed arktycznym wiatrem. Dużą zaletą takiego rozwiązania w stosunku do tradycyjnej plandeki jest możliwość sterowania z kabiny bez wysiadania z samochodu. Zwiększa bezpieczeństwo pracy kierowcy, komfort i ogólną czystość w kabinie. Dwa LED-owe światła ze specjalnym podgrzewaniem i kamera ze spryskiwaczem zamontowane na skrzyni pozwalają kierowcy śledzić proces załadunku i rozładunku z kabiny, 10 świateł LED na pojeździe zwiększa widoczność i bezpieczeństwo podczas polarnych nocy. Zamontowano również system automatycznego smarowania, który monitoruje na bieżąco przebieg procesu i przekazując niezbędne informacje kierowcy.

Unikalną skrzynię KH-KIPPER z aluminiowym dachem hydraulicznym zamontowano na podwoziu Volvo FH High z 13-litrowym silnikiem o mocy 540 KM. Przednie koła są sterowane układem VDS, tylna oś w napędowym tandemie jest podnoszony przy jeździe bez obciążenia czy manewrowaniu.