http://www.transporttm.pl/news/478/20/Goodyear-OMNITRAC-opony-do-zastosowan-mieszanych

Warsztat i opony

Goodyear OMNITRAC opony do zastosowań mieszanych

31-12-2018

Goodyear wprowadza nowe opony ciężarowe do zastosowań mieszanych, bardziej odporne na uszkodzenia i o dłuższej eksploatacji w porównaniu do poprzednich. Dodatkową zaletą jest podwójna gwarancja: na uszkodzenia w następstwie wypadku i przyjęcia do bieżnikowania, dostępna po zarejestrowaniu na stronie www.mygoodyear.eu/omnitrac.



Nowe opony opracowano z myślą o pojazdach, które pracują we współczesnych zastosowaniach mieszanych: w trudnych warunkach na nieutwardzonych nawierzchniach, lecz w dużej mierze na drogach. To wywrotki, betoniarki, pompy do betonu i ładowarki stosowane w budownictwie, a także ciężarówki branży komunalnej, recyklingowej, leśnej i rolnicze. Nowa linia OMNITRAC obejmuje 10 rozmiarów (6 opon OMNITRAC S na oś kierowaną i 4 OMNITRAC D na oś napędową), w tym jeden nowy w segmencie zastosowań mieszanych: 315/70 R22,5. Zaspokaja on popyt związany z coraz częstszym wykorzystywaniem standardowych ciągników zwłaszcza do recyklingu, gdy jest wymagany duży udźwig, a nie prześwit. Opona na oś kierowaną ma oznaczenie High Load i indeks nośności 156/150 (4000/3350 kg).

Nowe opony OMNITRAC mają dodatkowe opasanie DuraShield opracowane przez inżynierów Goodyear. Zwiększa ono odporność karkasu na uszkodzenia, a także poprawia podatność na bieżnikowanie. Nowa generacja OMNITRAC wyróżnia się pełną zgodnością z kryteriami opon zimowych znakowanych 3PMSF. Inną cechą charakterystyczną są wbudowane chipy RFID, ułatwiające identyfikację i łączność z systemami zarządzania i śledzenia opon.

Opony na oś kierowaną OMNITRAC S mają radzić sobie w warunkach nowoczesnej branży budowlanej i podobnych zastosowaniach, w których ogumienie pracuje przez większość czasu na autostradach, a następnie poza nimi. Dobra charakterystyka zużycia na drogach, a przy tym wysoka odporność na uszkodzenia bieżnika i doskonała podatność na bieżnikowanie dzięki innowacyjnej technologii DuraShield to tylko niektóre zalety. Opony wyróżnia solidna konstrukcja z 5 żebrami z lamelami, które optymalizują trwałość i wyrównują rozkład ciśnienia. Pomaga to zapewnić długie przebiegi i równomierne zużycie, jednocześnie poprawiając trakcję. Ponadto OMNITRAC S zoptymalizowano pod kątem pracy na przednich osiach napędowych oraz do współpracy z zyskującymi na popularności hydraulicznymi układami trakcyjnymi. Specjalne rowki ułatwiają usuwanie kamieni, skutecznie chroniąc przed przebiciami i pękaniem, co zwiększa trwałość opon i ich podatność na bieżnikowanie.

Opony na oś napędową OMNITRAC D wyróżniają się 3 rzędami kierunkowych klocków bieżnika z lamelami, które optymalizują osiągi na autostradach i zimą. Lamele w bieżniku podwajają liczbę krawędzi styku, a tym samym zapewniają dobrą trakcję i równomierne zużycie na wszystkich nawierzchniach, także podczas pracy zwalniacza. Opony mają też dobrą charakterystyką zużycia na drogach, doskonałą trakcję na wszystkich nawierzchniach przez cały okres eksploatacji, dłuższą żywotność i gwarancję bieżnikowania. Dzięki technologii DuraShield znacznie zwiększono trwałość karkasu i odporność na uszkodzenia bieżnika. Opona jest również wysoce odporna na uszkodzenia powstające wskutek nacinania i odrywania fragmentów bieżnika przy przenoszeniu momentu obrotowego i hamowaniu. Solidne, centralne żebro zapewnia wysoki poziom ochrony przed uszkodzeniami mechanicznymi i równomierność zużycia na szorstkich nawierzchniach. Ponadto wydłuża przebiegi i podwyższa trwałość karkasu.

Szerokie, otwarte rowki barkowe zapewniają doskonałe odprowadzanie błota i ochronę przed kamieniami. Pomagają także utrzymać trakcję przez cały okres eksploatacji opon, w każdych warunkach autostradowych, a także chronią przed nacinaniem i odrywaniem fragmentów bieżnika przy przenoszeniu sił napędowych i hamowania.

W oponach OMNITRAC S i D zwiększono grubość warstwy gumy pod bieżnikiem i zastosowano grubą warstwę mieszanki podstawy. Rozwiązania te wydłużają przebiegi, zwiększają trwałość karkasu i ochronę przed przypadkowymi uszkodzeniami mechanicznymi. Wszystkie opony OMNITRAC można nacinać i bieżnikować. Zaprojektowano je zgodnie z koncepcją zwielokrotniania okresu eksploatacji opon, która pozwala flotom maksymalnie wykorzystać opony i znacznie zmniejszyć koszt na kilometr.

Opony OMNITRAC i bieżnikowane na gorąco opony TreadMax są dostępne od początku grudnia 2018 r. Wyróżniają się opatentowaną technologią Goodyear DuraShield, dodatkowym opasaniem z niemetalicznego kordu, które zwiększa odporność karkasu na uszkodzenia, wydłuża okres eksploatacji i zwiększa podatność na bieżnikowanie. Opasanie zapobiega przedostawaniu się wody, która może powodować korozję pasów w karkasie.