http://www.transporttm.pl/news/440/20/Autokarowe-opony-Goodyear

Warsztat i opony

Autokarowe opony Goodyear

29-06-2018

Przed sezonem wakacyjnym Goodyear radzi operatorom autokarów turystycznych i międzymiastowych montować opony dedykowane do takich pojazdów. Dobrym wyborem jest ogumienie Marathon Coach, które zapewnia długie przebiegi, niskie zużycie paliwa i maksymalny komfort pasażerów.



 

Asymetryczna konstrukcja opon Marathon Coach zapewnia długie przebiegi, całoroczne osiągi oraz wysoki komfort kierowcy i pasażerów. „Współczesne autokary są niezwykle zaawansowane, mają mocne silniki i osiągają duże prędkości. Z kolei pasażerowie stawiają wysokie wymagania w zakresie komfortu i niskiego poziomu hałasu. Opona Goodyear Marathon Coach powstała po to, by sprostać tym wyzwaniom” - wyjaśnia Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon użytkowych Goodyear Tires Europe. Najważniejsze właściwości bieżnika Marathon Coach to asymetryczny wzór i pełne bloki barkowe, dzięki którym opona zużywa się równomiernie i uzyskuje długie przebiegi. Bieżnik ma 5 żeber, w tym 4 z lamelami typu Flexomatic poprawiającymi trakcję i hamowanie. Pełne bloki barkowe, z lamelami wyłącznie na 5. zewnętrznym żebrze, przeciwstawiają się siłom podczas pokonywania zakrętów i wysoko położonemu środkowi ciężkości pojazdu. Wyróżniają się ponadto większą ilością gumy bieżnikowej, co pomaga sprostać wpływowi niezależnego zawieszenia. Sztywniejszy bieżnik na zewnętrznej części opony również przystosowano do sił powstających wskutek wysoko położonego środka ciężkości.

Lamele w 2. żebrze ustawiono pod ostrym kątem, co zapobiega nierównomiernemu zużyciu i poprawia prowadzenie. Radialne lamele w 3. i 4. żebrze mają nieco łagodniejszy kąt natarcia, co poprawia przyczepność i właściwości trakcyjne opony, zapewniając bardziej zrównoważone osiągi. Kolejną cechą bieżnika są rowki, które przeciwdziałają wbijaniu się kamieni i związanym z tym uszkodzeniom.

Aby zoptymalizować osiągi opon, należy montować je w określony sposób. Ogumienie pojedyncze na osi prowadzącej lub wleczonej powinno być zakładane zewnętrznym barkiem (z lamelami) na zewnątrz pojazdu. Opony na osi napędowej zakłada się barkami zewnętrznymi na przeciwstawnych pozycjach pary, tzn. wewnętrznym barkiem jednej opony w stronę wewnętrznego barku drugiej w bliźniaku.

Goodyear Marathon Coach mają na etykietach ocenę B pod względem wydajności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni oraz jedną falę, co oznacza bardzo niski hałas zewnętrzny, nie przekraczający 69 dB. Są produkowane w rozmiarze 315/80 R22,5 z indeksem nośności 156/150 (154/150), co odpowiada obciążeniu osi do 8000 kg (13 400 kg).

Opony Marathon Coach są całoroczne, noszą oznaczenia M+S i 3PMSF spełniając wymagania stawiane produktom zimowym, ale Goodyear produkuje również specjalne zimowe opony napędowe Ultra Grip Coach, zapewniające doskonałą trakcję na śniegu. Są szczególnie użyteczne w autokarach jeżdżących w krajach skandynawskich i regionach alpejskich, gdzie można spodziewać się śniegu i lodu. Konstrukcja i szerokość bieżnika gwarantują doskonałą przyczepność i trakcję w warunkach zimowych, a także niski hałas, co oznacza większy komfort jazdy. Opona ma trójwymiarowe lamele zwiększające trakcję w każdych warunkach oraz kierunkową konstrukcję ograniczającą hałas i zwiększającą przebiegi. Goodyear Ultra Grip Coach jest dostępna w rozmiarach 295/80 R22,5 i 315/80 R22,5.

Opony Goodyear Coach wyróżniają się rozwiązaniami technicznymi określanymi mianem TravelMax, obniżającymi koszt na kilometr i poprawiającymi osiągi w pasażerskich przewozach dalekobieżnych i międzymiastowych. Należą do nich mieszanka bieżnikowa Silefex, zawierająca krzemionkowe wypełniacze i wysokiej klasy naturalną gumę, która zmniejsza opór toczenia, asymetryczna budowa i najnowsza konstrukcja karkasów.

4/2018

 

 

 

Odwiedź także: VANZABUDOWCY