http://www.transporttm.pl/news/415/18/Przyczepy-Fliegl-dla-branzy-budowlanej

Pojazdy ciężarowe

Przyczepy Fliegl dla branży budowlanej

25-04-2018

Branża budowlana nie istnieje bez transportu drogowego. Widać to na każdym kroku, zarówno podczas przewożenia materiałów, jak i maszyn. Producenci środków transportu pracują nad jeszcze lepszymi pojazdami i zabudowami, które będą w stanie nie tylko spełnić wysokie wymagania wykonawców, ale także pomóc im w przestrzeganiu przepisów drogowych obowiązujących w poszczególnych państwach. Doskonale rozumie tę filozofię firma Fliegl, prezentując bardzo szeroką ofertę dla budownictwa.



Fliegl w działaniach pod kątem potrzeb tej branży skupia się na produkcji pojazdów pozwalających przewozić dużo większe ilości materiału w porównaniu z konkurencją. Klucz tkwi w bardzo niskiej masie wywrotek, naczep i przyczep. Drugą kwestią jest wytrzymałość konstrukcji. Żaden przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na częstą wymianę środków transportu, dlatego jakość zabudów ma w tej branży ogromne znaczenie.

Budowlanka potrzebuje transportu drogowego nie tylko do sypkich materiałów. Fliegl ma kilka ciekawych propozycji do przewozu maszyn i urządzeń budowlanych. Oprócz serii naczep niskopodwoziowych, od standardowych 3-osiowych po specjalistyczne 6-osiowe, są także przyczepy na od 1 do 4 osiach.

Fliegl DTS 300 to przyczepa 3-osiowa, wykonana w technologii nisko-podłogowej. Konstrukcja jest oparta na osiach SAF/BPW z zawieszeniem mechanicznym i hamulcami bębnowymi. Rama jest całkowicie ocynkowana. Dolny pokład znajduje się na wysokości 850 mm i ma długość 5900 mm, górny – 2300 mm; dolny jest wyłożony deskami z twardego drewna o grubości 70 mm. Powierzchnię ładunkową można poszerzyć do 3 m. Oczywiście w komplecie są łatwe w obsłudze najazdy i liczne uchwyty do mocowania ładunku, przystosowane do masy maszyn budowlanych. DTS 300 występuje także w wersji z prostą, wydłużoną podłogą na wysokości ok. 900 mm, ułatwiającej przewóz m.in. kontenerów. Długość powierzchni załadunkowej wynosi wtedy 8,2 m, opcjonalnie nawet do 10 m.

Fliegl oferuje także dwuosiową przyczepę do przewozu maszyn i materiałów budowlanych w wersji tandem TPS 118. Otrzymujemy tu aluminiowe burty o wysokości 400 mm, długość powierzchni ładunkowej wynosi od 4,5 do 5,5 m, a szerokość 2,48 m. Zawieszenie zostało wsparte na resorach. Ważną cechą tej przyczepy jest regulowana w szerokim zakresie (od 700 do 950 mm) wysokość sprzęgu i duży prześwit, dzięki umieszczeniu wszystkich instalacji powyżej poziomu belki osi. Masa całkowita TPS 118 wynosi 11,8 t, masa własna 3100 kg, ładowność to imponujące 8700 kg.

Przyczepa jest także dostępna w wersji wywrotki trójstronnej TSK 118. W tym modelu wysokość stalowych burt jest zwiększona do 500 mm (tylna burta może być dzielona), długość skrzyni ładunkowej wynosi od 4,5 do 5,5 m, a szerokość 2,42 m. Kat wywrotu do tyłu wynosi 47º, na boki 50º. W specjalnej wersji TPS Bau Tridem przyczepa osiąga imponującą masę całkowitą na poziomie 30 ton.

Uzupełnieniem gamy produktów stworzonych z myślą o branży budowlanej jest seria przyczep TTS. Mają one ładowność od 4100 do 8500 kg. Wyróżnia je szerokość wewnętrzna wynosząca 2050 mm. Standardowe rozwiązania innych producentów mają szerokość ograniczoną do 1950 mm, co uniemożliwia transport wielu maszyn budowlanych. W pojazdach Fliegl nie ma takiej bariery, maszyna łatwo wjedzie po 2 (na życzenie 3) łatwo rozkładanych najazdach i zostanie zamocowana do otworów systemu Load Lock.

Fliegl traktuje branżę budowlaną bardzo poważnie. Lista dedykowanych jej propozycji jest optymalna i dostosowana do różnych potrzeb przedsiębiorców. Ważne jest to, że Fliegl, którego przedstawicielem w Polsce jest firma Lux-Truck, konsekwentnie stawia na obniżanie masy pojazdów, przez co zwiększa wydajność pracy, obniża zużycie paliwa i poprawia stan naszych dróg. Bardzo wysoką jakość możemy traktować jak standard wyposażenia.

W tej akrobatycznej pozycji Fliegl zaprezentował na targach Bauma 2016 3-osiową przyczepę niskopodwoziową DTS 300 Green light. Dobrze widać liczne poprzeczki podpierające podłogę. Zapas desek przewożonych pośrodku umożliwia poszerzenie platformy. Dzięki wykonaniu ze stali o podwyższonej wytrzymałości masa własna przyczepy wynosi 5500 kg, a ładowność techniczna 24 500 kg. Standardowe wymiary najazdów to 2800x750 mm.

Przyczepy TPS to uniwersalne platformy do przewozu lekkich i średnich maszyn budowlanych. Poza burtami, można je doposażyć w opończę do osłonięcia sprzętu wymagającego ochrony przed warunkami atmosferycznymi lub ciekawskimi.

Dwuosiowe przyczepy-wywrotki trójstronne Fliegl TSK mogą także przewozić maszyny budowlane dzięki najazdom, w niektórych modelach przewożonych w schowkach pod skrzynią. Stalowa podłoga ma grubość 4 mm.

Budowalny (lub komunalny) pomocnik, przyczepa tandemowa TTS do przewozu maszyn nie tylko lekkich: DMC sięga 11,8 t. Dzięki szerokości wewnętrznej skrzyni ponad 2 m zmieści więcej modeli sprzętu, niż podobne przyczepy  konkurencji. Wysokość dyszla można bez wysiłku regulować tak, by dostosować go do różnych  pojazdów ciągnących, aż po Unimoga.