http://www.transporttm.pl/news/410/18/Nowe-naczepy-wywrotki-Schmitz-Cargobull

Pojazdy ciężarowe

Nowe naczepy-wywrotki Schmitz Cargobull

10-04-2018

Z okazji 125 lat istnienia Schmitz Cargobull przygotował specjalny pakiet jubileuszowy „Limited Edition 125 Years”. Oferta obejmuje ocynkowane ogniowo podwozie, osie ROTOS i tylne lampy LED. Dodatkowo w cenie jest ubezpieczenie AC na 2 lata. Pakiet jest dostępny dla wielu wariantów wykonania naczep-wywrotek.




W lutym Schmitz Cargobull zaprezentował ulepszone naczepy-wywrotki, które będą stopniowo wprowadzane na rynki europejskie. Wywrotka z aluminiową skrzynią S.KI VOLUME AK to odpowiedź firmy na rosnące zapotrzebowanie na pojazdy do transportu objętościowych produktów rolnych. Wysokość załadunku naczepy-wywrotki S.KI VOLUME AK z ramą typu „łabędzia szyja” została zmniejszona, przy zachowaniu takiej samej pojemności. To nie tylko ułatwia boczny załadunek za pomocą ładowarki, lecz także zapobiega uszkodzeniom. Ze względu na mniejszą wysokość krawędzi załadunku łatwiej przeładować także palety. Ponadto zredukowanie wysokości całkowitej obniżyło środek ciężkości pojazdu, co zwiększa stabilność podczas jazdy i wywrotu. Można także sprawnie przejechać pod niższymi bramami, jakie są zazwyczaj w halach rolniczych i stodołach, oraz bezpiecznie podjechać pod stacje załadunku silosów.

Równolegle są nadal dostępne wywrotki objętościowe ze sprawdzoną, prostą ramą podwozia.

Niemieckich przewoźników uczestniczących w budowie dróg obowiązują podwyższone wymagania co do utrzymania temperatury asfaltu w czasie transportu. Wymagana jest izolacja termiczna skrzyni zapobiegająca nadmiernemu schłodzeniu materiału, musi być możliwe sprawdzenie jego temperatury w chwili dostawy. Do 2019 r. te wytyczne wobec dróg krajowych w Niemczech będą stopniowo rozszerzane, obejmując nie tylko inwestycje o nawierzchni asfaltowej powyżej 18 tys. m2 (obecny wymóg), ale wszystkie budowane drogi. Niemieckie przepisy są brane pod uwagę także w sąsiednich krajach, tak ze względu na możliwość świadczenia tam usług, jak i wszędzie doceniany dobry wpływ jednorodnych parametrów asfaltu na jakość nawierzchni.

Naczepa-wywrotka S.KI VOLUME AK z ramą typu „łabędzia szyja” może mieć skrzynie o pojemności od 45 do 59 m3. Rama jest odsadzona na wysokości nóg podporowych o 80 mm, a w przedniej części podłogi ukształtowano dodatkowe tunele. Dzięki takiej konstrukcji przednia część skrzyni jest wsunięta w podwozie.

Wszystkie skrzynie izolowane Schmitz Cargobull mają po 2 łatwo dostępne otwory pomiarowe na każdej ścianie bocznej, umożliwiając bezpieczny ręczny pomiar temperatury z poziomu podłoża. Nie jest wymagane przebywanie w strefie zagrożenia pomiędzy rozściełaczem a wywrotką podczas rozładunku, by zmierzyć temperaturę w zasobniku rozściełacza. Ta metoda jest stawiana obecnie na równi z elektronicznym pomiarem temperatury.

bull oferuje obecnie ulepszoną izolację termiczną skrzyń stalowych typu half-pipe. Tworząc nowe rozwiązanie skoncentrowano się w szczególności na zmniejszeniu masy pojazdu: klienci zyskują 200 kg ładowności w naczepie-wywrotce o pojemności 24 m3 (SR 7.2 - wysokość ściany 1460 mm). Izolacja jest wykonana z pianki elastomerowej, który spełnia wymagania Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) i planowanej normy DIN. Jest to materiał lekki, o dużej odporności mechanicznej, nie nasiąkający wodą. Dzięki nowej strukturze, w której materiał izolacyjny i blacha zewnętrzna nie są ze sobą połączone, zastosowano izolację segmentową ścian bocznych. W razie uszkodzenia, np. w wyniku najechania przez ładowarkę kołową, wymiana poszczególnych segmentów jest znacznie łatwiejsza. Kolejną zaletą konstrukcji segmentowej jest możliwość prostego demontażu izolacji przed pracami spawalniczymi w skrzyni, co zapobiega spaleniu pianki.

Dzięki modyfikacjom w obszarze podłogi, również w wykonaniu z izolacją zachowano nisko położony środek ciężkości. Ponadto nowa izolacja oferuje większą różnorodność wariantów, pozwalając na wprowadzenie izolowanych skrzyń także na inne rynki europejskie, np. w Belgii, gdzie jest dostępny system o długości SR 8.2.

Program skrzyń stalowych half-pipe z izolacją termiczną obejmuje długości SR 7.2 o pojemności 24 i 27 m3 (wysokość zabudowy 1460 lub 1660 mm) oraz SR 8.2 o objętości 27 m3 (1460 mm). W zależności od potrzeb, można dowolnie dobierać grubości blachy (ściany boczne 3,2, 4 lub 5 mm, podłogi 4, 5 lub 6 mm). Ponadto klienci mogą wybierać między różnymi wariantami klap tylnych i systemów przykryć.

Poza okrągłymi skrzyniami stalowymi, w ofercie są także izolowane skrzynie aluminiowe. Zoptymalizowane pod względem masy rozwiązanie spełnia wymogi stawiane izolacji i zapewnia dużą ładowność dzięki masie własnej pojazdu wynoszącej od 5,1 t. Ponieważ po zainstalowaniu izolacji wymiary zewnętrzne nie zmieniają się znacząco, środek ciężkości nadal jest nisko i można stosować wszystkie opcjonalne przykrycia skrzyni dostępne w standardzie.

Dodatkowo wszystkie skrzynie są przystosowane do zamontowania na stałe systemu z czujnikami pomiarowymi. Po tym, jak BMVI zmieniło wymagania co do na stałego systemu pomiaru temperatury, użytkownicy mogą nadal korzystać z wygodnej metody pomiaru za pomocą termometru wkładanego przez otwór w ścianie bocznej.

 

Po udanym wprowadzeniu pakietu EXECUTIVE w chłodniach i naczepach kurtynowych, Schmitz Cargobull oferuje go obecnie w wywrotkach. Pakiet obejmuje elementy wyposażenia wraz z usługami serwisowymi, zapewniając kontrolę kosztów, dostępność i utrzymanie wartości. W ten sposób całkowite koszty eksploatacji podczas cyklu użytkowania pojazdu zostają obniżone. W linii EXECUTIVE są dostępne podwozia typu light chassis w 4 długościach: ze skrzyniami stalowymi 21-56 m3 i aluminiowymi 24-59 m3. Ofertę uzupełniają zoptymalizowane pod względem masy aluminiowe zbiorniki powietrza, układ kontroli ciśnienia w oponach i układ telematyczny z usługą TrailerConnect-Info. To innowacyjne wyposażenie ułatwia nowoczesne zarządzanie flotą. Zawarta w ramach pakietu EXECUTIVE umowa na pełną obsługę serwisową naczep obejmuje także układ hydrauliczny. W serwisie opon do wyboru są pakiety dla wywrotek stosowanych na drogach lub placach budowy. Opcjonalnie jest możliwe również finansowanie.